هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی چه کاربردی دارد؟ ...



نویسنده: javid 2024-06-09 هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی چه کاربردی دارد؟ دسته‌بندی: ترفندهای اینستاگرام هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی چه کاربردی دارد؟ هوش مصنوعی یا همان AI در مدت زمان کمی که معرفی شده هست در اکثر زمینه ها نفوذ کرده هست.

هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام هم تاثیر زیادی داشته و توانسته به زمینه های مختلف به خصوص تولید محتوا در اینستاگرام کمک […]

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

کانال تلگرام

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

رایگان دانلود کنید!

هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی چه کاربردی دارد؟ هوش مصنوعی یا همان AI در مدت زمان کمی که معرفی شده هست در اکثر زمینه ها نفوذ کرده هست.

هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام هم تاثیر زیادی داشته و توانسته به زمینه های مختلف به خصوص تولید محتوا در اینستاگرام کمک زیادی کند.

در این مطلب قصد داریم کاربردهای هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی را بررسی کنیم.

خرید فالوور اینستاگرام

کاربردهای هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی

همانطور که گفتیم هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی در مباحث مختلف کاربردهای زیادی دارد که در ادامه برخی از آنها را بررسی می کنیم.

تشخیص علایق کاربران در شبکه های اجتماعی با هوش مصنوعی

اگر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مختلف فعالیت داشته باشید احتمالا می دانید که این پلتفرم ها تلاش می کنند تا محتوای مورد علاقه هر کاربر را تشخیص دهند و برای آنها به نمایش بگذارند.

به عنوان مثال محتوای اکسپلور اینستاگرام هر فرد بر اساس علایق و سلایق شخصی آن فرد تنظیم شده هست که این کار با کمک هوش مصنوعی انجام می گردد.

مدیریت محتوا در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی، مدیریت محتوا به معنی تشخیص محتوای با کیفیت از بی کیفیت هست.

اصلی ترین ویژگی هر پیج یا اکانت در شبکه های اجتماعی، محتوای آنهاست.

ولی این روزها شاید پیج ها و اکانت های مختلفی باشند که از ربات ها برای تعامل بیشتر یا دور زدن قوانین استفاده می کنند و یا حتی محتوای دیگران را کپی می کنند.

به عنوان مثال استفاده از موزیک های با حق کپی رایت در اینستاگرام چند ماهی می گردد که به 1 ممنوعه تبدیل شده هست.

برای جلوگیری از این مسائل هم از هوش مصنوعی استفاده می گردد.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی با هوش مصنوعی

شبکه های اجتماعی فضای ایده آلی را برای تبلیغات فراهم کرده اند.

به عنوان مثال در بین ویدیوهای منتشر شده در یوتیوب معمولا تبلیغات مرتبطی را مشاهده می کنید که این تبلیغات با هدف گیری معین توسط هوش مصنوعی انجام می شوند.

تجزیه و تحلیل داده ها در فضای مجازی

هوش مصنوعی در بحث تجزیه و تحلیل داده ها هم می تواند کاربرد داشته باشد و برای عملکرد بهتر کاربران یا خود پلتفرم تاثیر زیادی داشته باشند.

با استفاده از هوش مصنوعی می توان موارد مختلفی مثل تعداد اشخاص حاضر در پلتفرم، علاقه آنها به موضوعات مختلف، ساعات استفاده آنها از پلتفرم و دیگر موارد را بررسی کرد.

تولید و مدیریت محتوای اجتماعی توسط کاربران به کمک هوش مصنوعی

تا به اینجای کار کاربردهای مختلف هوش مصنوعی در فضای مجازی را بررسی کردیم که بیشتر آنها به استفاه پلتفرم های مختلف از هوش مصنوعی مربوط بود.

ولی هوش مصنوعی برای کاربران فضای مجازی چه کاربردی دارد؟

سرعت بخشیدن به تولید محتوا توسط کاربران

شاید برای شما هم پیش آمده که نمیدانید چه متنی برای کپشن 1 پست بنویسید و یا موضوع جذاب و ترند این روزها را برای تولید محتوا پیدا نمیکنید.

این کار را می توانید به هوش مصنوعی بسپارید که در سریعترین زمان ممکن انجام می دهد.

افزایش تعامل با کاربران

اگر فالوورهای زیادی نداشته باشید شاید پاسخ دادن به کامنت ها و دایرکت ها کار آسانی باشد، ولی تصور کنید هزاران سوال در روز از شما پرسیده گردد.

در این صورت فقط با استفاده از هوش مصنوعی می توانید مدیریت آسان تر و بهتری داشته باشید.

تولید محتوا بدون تصویر واقعی خودتان

شاید بسیاری از کاربران فضای مجازی به دلایل مختلف دوست نداشته باشند که صدا یا تصویر خود را در فضای مجازی به نمایش بگذارند.

هوش مصنوعی این موضوع را تا حدودی حل کرد و شما می توانید با تصویر یا صدای فیک تولید محتوای خود را انجام دهید.

بینش و شنود اجتماعی

اگر 1 برند معتبر و معروف هستید کافیست از هوش مصنوعی بپرسید که نظر کاربران در رابطه با شما و محتوایی که تولید می کنید چیست تا نظرات را به صورت خلاصه وار مشاهده کنید.

یافتن ترندها با هوش مصنوعی برای تولید محتوا در فضای مجازی

تولید محتوای ترند می تواند تاثیر زیادی در موفقیت شما و افزایش فالوورها و میزان بازدیدتان داشته باشد.

ولی پیدا کردن این ترندها معمولا به ابزارهای مختلفی نیاز دارد که در گذشته ترفندها و ابزارهای مختلفی برای این کار ارائه می شد.

ولی معمولا استفاده از این ابزارها برای پیدا کردن ترندترین محتوا یا هشتگ ها کار نسبتا سخت و طولانی ای بود، در صورتی که با 1 پرسش ساده از هوش مصنوعی می توانید محتوای ترند روز فضای مجازی را پیدا کنید.

پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب با هوش مصنوعی

برای تبلیغات در فضای مجازی توسط اینفلوئنسرها شما باید ابتدا پیج آن شخص را بررسی و تحلیل کنید تا بتوانید بهترین مورد و مرتبط ترین فرد با مخاطب هدف خود را پیدا کنید.

هوش مصنوعی می تواند 1 اینفلوئنسریاب عالی باشد.

مزایای به‌کارگیری هوش مصنوعی در فضای مجازی

استفاده از هوش مصنوعی در فضای مجازی می تواند مزایای مختلفی داشته باشد که با نام بردن کاربردهای آن احتمالا بخشی از مزایای آن را شناخته اید.

در ادامه به بررسی مهمترین مزیت های هوش مصنوعی در فضای مجازی می پردازیم.

انجام کارها به‌صورت خودکار

فعالیت و تولید محتوا در فضای مجازی کاری بسیار زمان بر هست و شما باید زمان زیادی را برای آن صرف کنید.

هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا بخش زیادی از کارها را به صورت اتوماتیک انجام دهید.

به عنوان مثال می توانید 1 پست را تنظیم کنید که در زمان معین شده انتشار پیدا کند.

استفاده از چت بات

استفاده از چت بات ها احتمالا کاربردی ترین و مهمترین مزیت هوش مصنوعی در فضای مجازی باشد.

شاید این روزها در اینستاگرام زیاد این مورد را دیده باشید که با کامنت کردن 1 عدد یا 1 کلمه، پاسخ 1 سوال برای شما به صورت خودکار ارسال می گردد که این موضوع با کمک هوش مصنوعی انجام می گردد.

کاهش هزینه‌ها

شاید اگر هوش مصنوعی نبود شما مجبور میشدید که اشخاص زیادی را برای پاسخگویی به دایرکت ها و کامنت ها استخدام کنید و یا حتی برای انتشار و ادیت پست ها هم به اشخاص مختلفی نیاز داشتید.

با وجود هوش مصنوعی بسیاری از این موارد حذف می شوند و در نتیجه هزینه های کمتری را می پردازید.

بررسی دقیق عملکرد و تولید محتوای باکیفیت

تولید محتوای یونیک و منحصر به فرد همیشه در اولویت بوده هست و شما در هر پلتفرمی که فعالیت دارید با تولید محتوای منحصر به فرد و جدید می توانید به موفقیت برسید.

با استفاده از هوش مصنوعی می توانید عملکرد خود را بررسی کنید و محتوای باکیفیت تری را نسبت به علایق و سلایق مخاطبین خود تولید کنید.

افزایش درآمد

مطمئنا با مواردی که تا به اینجا نام بردیم می توان گفت که هوش مصنوعی می تواند تا حد زیادی به رشد مالی و افزایش درآمد شما از فضای مجازی هم کمک کند.

آینده استفاده از هوش مصنوعی در فضای مجازی

در مدت زمان کمی که از عرضه هوش مصنوعی در دنیا گذشته هست متوجه تاثیر آن در بخش های مختلف زندگی از جمله هوش مصنوعی شده ایم.

این تاثیر مطمئنا در آینده بیشتر هم خواهد شد و احتمالا با بهینه سازی و کنترل پلتفرم ها توسط هوش مصنوعی روبرو خواهیم بود.

با توجه به این موضوع که روزانه بر تعداد کاربران هر پلتفرم از فضای مجازی افزوده می گردد، مدیریت انها و مدیریت محتوای آنها مبحث ضروری خواهد بود که هوش مصنوعی این کار را آسان تر می کند.

به همین صورت با وجود هوش مصنوعی و پیشرفت آن در تولید عکس ها و فیلم ها و صداهای مختلف، احتمالا شاهد تولید محتوای بیشتر به کمک هوش مصنوعی خواهیم بود.

به همین صورت هوش مصنوعی به پیدا کردن مخاطب هدف کمک بسزایی خواهد کرد و با این وجود نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه هم افزایش پیدا می کند.

کدام 1 از شبکه‌های مجازی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؟

اکثر پلتفرم های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از هوش مصنوعی استفاده می کنند.

در ادامه به بررسی آنها و نوع استفاده از هوش مصنوعی توسط آنها می پردازیم.

فیسبوک

ابزار هوش مصنوعی DeepText در فیسبوک به کار گرفته شده هست و برای شناسایی یا حذف خودکار محتوای نامناسب در فیسبوک کاربرد دارد.

اینستاگرام

اینستاگرام محتواهای تولید شده توسط میلیاردها کاربر را با کمک هوش مصنوعی پردازش می کند.

پیدا کردن محتوای مورد علاقه هر فرد و نمایش آن در اکسپلور اینستاگرام توسط هوش مصنوعی انجام می گردد.

استفاده از بات ها برای پاسخگویی در دایرکت اینستاگرام هم یکی دیگر از مواردی هست که با کمک هوش مصنوعی در اینستاگرام راه اندازی شده هست.

پینترست

با توجه به الگوریتم یادگیری ماشین در پینترست، تمام مواردی که توسط کاربران در این پلتفرم جستجو می گردد به شکل عمیقی بررسی میگردد.

اکثر کاربران پینترست به علت نمایش فوق تخصصی محتوای پینترست با هوش مصنوعی به این پلتفرم علاقه مند شده اند.

توییتر یا ایکس

توییتر یا پلتفرم ایکس هم برای پردازش تمام محتواهای کاربران از هوش مصنوعی استفاده می کند، کاری که شاید از راه دیگری ممکن نباشد.

به همین صورت این برنامه از هوش مصنوعی برای شناسایی چهره ها بهره می برد.

یکی دیگر از قابلیت های آن پاسخگویی خودکار به کاربران دیگر در توییتر هست.

لینکدین

عملکرد و نوع کارکرد لینکدین برای پیدا کردن تجارب کاری و موقعیت های شغلی برای کاربران بر اساس هوش مصنوعی و یادگیری ماشین جلو رفته هست.

جمع بندی

هوش مصنوعی در حال حاضر تاثیر زیادی در زندگی تمام ما دارد و این تاثیر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هم دیده می گردد.

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی چه کاربردهایی دارد این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

پنل شبکه های اجتماعی اینبوپنل شبکه های اجتماعی اینبو

بیشترین لایک شده ها

نصب اینستاگرام قبلی خودم و بازگشت به اکانت قبلی اینستا...

3.2K دیلیت اکانت اینستاگرام دائم و موقت + (حذف سریع با...

775 آموزش گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام با قابلیت Collabs 449 ورود به اینستا؛ به راحتی و بدون مشکل وارد اینستا...

425 علت باز نشدن اینستاگرام؛ چرا اینستا بالا نمیاد؟ + تمام...

381

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟ عضویت اطلاع از دیدگاه های تازه ای که در این موضوع ارسال می گردد پاسخهای ارسال شده برای دیدگاه های من در این موضوع guestguest Label نام* نام نمایشی خود را وارد کنید. شماره گوشی (جهت اطلاع رسانی)* شماره گوشی خود را برای اطلاع رسانی پاسخ خود وارد کنید. guestguest Label نام* نام نمایشی خود را وارد کنید. شماره گوشی (جهت اطلاع رسانی)* شماره گوشی خود را برای اطلاع رسانی پاسخ خود وارد کنید. 0 کامنت Inline Feedbacks نمایش تمام کامنتها  0 
google rating | reviews
Google rating: 4.8
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121490 »
« ویراستار: اسماعیل سالاری »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 14837 2 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://inbo.ir/applications-of-artificial-intelligence-in-social-networks/