پروموت اینستاگرام چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟ ...
رشد انفجاری اینستاگرام در طی چندین سال اخیر، باعث شده تا شوک بزرگی به بازار دیجیتال مارکتینگ وارد گردد! از همین رو در حال حاضر بیش از میلیاردها نفر در سرتاسر دنیا هم به عنوان 1 برند تجاری و هم به عنوان مشتریان وفادار بیش از 40 درصد خریدهای خود را از طریق این پلتفرم انجام میدهند؛ به همین دلیل هست که افزایش میزان بازدید و فالووور در اینستاگرام بیشتر از هر دورانی مورد توجه قرار گرفته هست.
به همین صورت بخوانید :Your Account Was Compromised در حساب اینستاگرام یعنی چه؟با توجه به افزایش نیاز بازار به پلتفرمهای مجازی، پروموت Instagram یکی از قابلیتهای این رسانه اجتماعی هست که به کاربران اجازه میدهد تا پست و استوریهای معمولی خود را به فرمت تجاری و پربازدید تبدیل کنند.
اگر شما به دنبال راهکار جدیدی برای افزایش میزان بازدید و به دنبال آن فالوور پیج اینستاگرامی خود هستید، پیشنهاد میکنیم این مطلب پلازا را تا انتها مطالعه کنید.
فهرست مطالب
پروموت اینستاگرام (Promote) چیست؟ اهمیت پروموت اینستاگرام در درآمدزایی! آشنایی با نحوه پروموت در اینستاگرام راهنمای پروموشن پست در اینستاگرام آموزش پروموت اینستاگرام (استوری) نکات مهم در انتخاب پست یا استوری برای پروموشن بررسی ریسپانسیو بودن محتوا برای گوشی! سوالات متداول کلام آخرپروموت اینستاگرام (Promote) چیست؟
بازاریابی در اینستاگرام، با بازاریابی در بستر اینترنت و حتی دنیای واقعی کاملا متفاوت هست.
البته به لطف آخرین آپدیتهای صورت گرفته بر روی این پلتفرم، شما میتوانید با هزینه نسبتا کمی بیشترین میزان بازدهی را از تبلیغات دریافت کنید! شما علاوه بر اینکه باید در بستر این رسانه اجتماعی، محتواهایی ارزشمند و خلاقانه منتشر کنید، بایستی از برخی استراتژیهای تبلیغاتی هم بهرهبرداری مفیدی داشته باشید.
پروموت اینستاگرام یکی از بهترین و جدیدترین راهکارهای تبلیغاتی هست که با استفاده از آن میتوانید میزان بازدید و بازدهی پست و استوریهای خود را افزایش دهید.
البته برای اینکه پستهای معمولی خود را به پستهای اسپانسری تبدیل کنید، باید هزینهای را پرداخت کنید.
اهمیت پروموت اینستاگرام در درآمدزایی!
شاید در اوایل استفاده از این قابلیت اینستاگرام، چندان با کارایی آن آشنایی نداشته باشید.
ولی در اصل بسیاری از برندهای موفق و قدرتمند در اینستاگرام، از قابلیت پروموت برای دیده شدن هر چه بیشتر و گستردهتر در جامعه مخاطبین این پلتفرم استفاده میکنند.
برای رسیدن به درآمدهای بالا در اینستاگرام، باید بتوانید از بهترین استراتژیهای تبلیغاتی و هچنین روشها برای به اشتراک گذاری محتواهای خودتان استفاده کنید.
قابلیت پروموت اینستاگرام نیز این امکان را فراهم میکند تا شما پست و استوریهای خود را با جامعه بزرگی از مخاطبان بازار هدف به اشتراک بگذارید.
با انجام این کار در بازه زمان کوتاهی خواهید دید که میزان بازدید، کامنت و حتی فالوورهای شما به طرز قابل توجهی افزایش یافته هست.
البته توجه داشته باشید که کیفیت و میزان ارزشمندی محتوای شما تاثیر مستقیمی در نتیجه حاصل از پروموت خواهد داشت!
آشنایی با نحوه پروموت در اینستاگرام
سوال اصلی اینجاست که پروموشن اینستاگرام را چگونه میتوان برای پیج خود فعال کرد؟ برای انجام این کار شما باید بدانید که این قابلیت همواره برای حسابهای بیزینسی و تجاری در اینستاگرام فعال میگردد.
یعنی شما برای پروموت اینستاگرام خود، ابتدا باید حساب کاربری معمولی را به تجاری تبدیل کنید.
مراحل تبدیل اکانت معمولی به بیزینسی در اینستاگرام
کلیک روی پروفایلمراجعه به سه خط بالای سمت راست پروفایلانتخاب گزینه اکانتاسکرول صفحه به پایین و برگزیدن گزینه Switch to professional accountپیروی از دستورات نوشته شده و در نهایت تبدیل اکانت معمولی به تجاریبه همین صورت بخوانید :چگونه از بلاک اینستاگرام خارج شویم؟راهنمای پروموشن پست در اینستاگرام
پروموت اینستاگرام یا همان پروموشن، 1 روش پولی و غیر رایگان برای افزایش میزان بازدید و تعامل پست و استوریها هست.
برای فعال کردن این قابلیت لازم هست تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
مرحله اول
ابتدا باید به پروفایل اینستاگرام خود مراجعه کرده و از آیکون سه خط سمت راست بالا، گزینه پروموشن Promotions را انتخاب کنید.
مرحله دوم
پس از انجام اقدامات فوق، اینستاگرام به صورت اتوماتیک یکی از پستهای شما را برای پروموت کردن انتخاب میکند.
علاوه بر این، شما میتوانید به دلخواه یکی از پستهای خود را از داخل فید انتخاب کنید و آن را پروموت کنید.
مرحله سوم
بعد از انتخاب پست، حال نوبت آن هست که هدف خود از پروموشن را هم برگزینید.
برای مثال اگر قصد دارید که صرفا اشخاص بیشتری پست شما را مشاهده کنند باید روی گزینه More profile visits ضربه بزنید.
یا اگر قصد دارید اشخاص زیادی را از طریق پست اینستاگرامی به وبسایت خود هدایت کنید، گزینه More website visits گزینه بهتری برای شما خواهد بود.
مرحله چهارم
بعد از انتخاب هدف پروموشن، حالا باید مخاطبین بازار هدف خود را هم انتخاب کنید! در صورتی که گزینه اتوماتیک را انتخاب کنید، تنها پست مورد نظرتان به مخاطبانی که با فالوورهای فعلی شما متناسب می باشند نمایش داده خواهد شد.
اما در مقابل، با کلیک روی گزینه Create your own میتوانید به صورت دستی مخاطبان بازار هدفتان را بر اساس فاکتورهای سن، موقعیت مکانی، جنیست و… معین کنید.
مرحله پنجم
در پنجمین مرحله از Promote اینستاگرام، باید میزان بودجهای که قصد دارید برای پروموشن در نظر بگیرید را معین کنید.
برای مثال Budget و Duration را باید بین 1 تا 30 روز تنظیم کنید.
بعد از اعمال این تنظیمات، بهتر هست پست خود را بازبینی کنید.
حتما توجه داشته باشید که باید برای تکمیل فرایند پرداخت هزینه از 1 روش پرداخت معین شده در بین گزینهها استفاده کنید.
آموزش پروموت اینستاگرام (استوری)
پروموشن کردن استوری در اینستاگرام، تقریبا مراحل مشابهی با پروموت پست دارد.
بر خلاف تصور بسیار از افراد، Promote اینستاگرام به خصوص استوری، از اهمیت بسیار زیادی برای پیجهای بیزینسی دارد.
بر اساس نظرسنجی انجام شده در اینستاگرام، بیش از 60 درصد کاربران پس از مشاهده تبلیغات در استوری، تمایل بیشتری به خرید محصول یا خدمات برند مورد نظر را داشتهاند.
در حال حاضر بیش از نیم میلیارد نفر در سراسر دنیا، به صورت روزانه استوری پیجهای اینستاگرامی مختلف را تماشا میکنند! این آمار و ارقام حاکی از اهمیت والای استوری و پروموت کردن آن برای افزایش بازدهی و نتیجه هست.
برای پروموت استوریهای اینستاگرامی کافی هست تا مراحل زیر را در پیش بگیرید:
البته به این نکته مهم توجه داشته باشید که برای پروموشن استوری قدیمی، باید به بخش آرشیو اینستاگرام رفته و سپس مراحلی که در تیتر بالایی گفتیم را اجرا کنید.
نکات مهم در انتخاب پست یا استوری برای پروموشن
اگر قصد دارید بهترین و بیشترین نتیجه از پروموت اینستاگرام را دریافت کنید، پس باید به برخی از نکات مهم توجه داشته باشید.
از جمله نکات بسیار مهم در زمان پروموشن اینستاگرام، توجه به محتوای استوری یا پست و میزان کیفیت آن هست.
طبیعتا هر چقدر کیفیت پست یا استوری شما بیشتر باشد، به همان اندازه بازدهی حاصل از پروموشن اعم از بازدید، لایک و… بیشتر خواهد بود!
همیشه سعی کنید محوریت موضوعی محتوای شما بیشترین تناسب را با مخاطبین بازار هدفی که قرار هست انتخاب کنید داشته باشد.
به همین صورت برای انتخاب پست یا استوری مناسب، حتما از بخش اینسایت اینستاگرام هم بهتر هست نهایت بهرهبرداری را داشته باشید.
هدف از به کارگیری Insights در پروموشن، بررسی این هست که کدام 1 از پستهای قبلی شما بیشترین آمار بازدید و لایک را نسبت به سایر پستها داشتهاند.
پستهایی با ویو یا بازدید بالا، معمولا بهترین انتخاب برای پروموشن می باشند!
بررسی ریسپانسیو بودن محتوا برای گوشی!
به احتمال زیادی کمتر کسی به این نکته مهم و خاص اشاره کرده هست که ریسپانیسو بودن محتوای اینستاگرامی شما برای گوشی از اهمیت بالایی در پروموشن دارد.
البته این تکنیک عمدتا در مواقعی به کار گرفته میگردد که شما قصد دارید از Promote اینستاگرام به سمت سایت خود ترافیک هدایت کنید!
سوالات متداول
حال که دانستید پروموت اینستاگرام چیست و چه اهمیتی در دنیای بازاریابی شبکهای در پلتفرمهای مجازی دارد، نوبت آن فرارسیده تا به برخی از سوالات رایجی که ممکن هست برای شما هم پیش بیاید پاسخ دهیم.
زمان انتشار پست یا استوری Promote اینستاگرام چقدر است؟
توجه داشته باشید که بلافاصله پس از اتمام فرایند پروموت اینستاگرام، پست یا استوری مورد نظر شما منتشر نخواهد شد.
بعد از طی شدن پروسه بررسی و تایید فرایند پروموشن، پست یا استوری شما منتشر خواهد شد.
چرا نمیتوانم Promote اینستاگرام را فعال کنم؟
یکی از دلایل عمده فعال نشدن این قابلیت برای شما، این هست که پیش نیازهای مربوطه را ندارید.
برای نمونه باید ابتدا اکانت خود را بیزینسی کرده و سپس اینستاگرام خود را به حساب فیسبوک خود متصل کنید.
هزینه پروموشن در این شبکه اجتماعی چقدر است؟
به صورت میانگین، هزینه برای 1 پست بوست اینستاگرامی بین 0.5 تا 1 دلار هست.
البته این هزینه بسته به حوزه فعالیتی پیج اینستاگرامی متغیر هست.
کلام آخر
در نهایت باید به این اصل مهم بپردازیم که پروموت اینستاگرام، بهترین روش تبلیغاتی با هزینه نسبتا کم برای افزایش نرخ تعامل پیجهای بیزینسی هست.
ولی نباید به صورت صددرصد چشم امید به این راهکار داشته باشید؛ چراکه نوع پست و محتوای مورد انتخابی شما هم تاثیر بالقوهای در نتیجه نهایی خواهد داشت.
Google rating: 4.5
کد خبر: « 121548 »
« ویراستار: میترا نادری »