ثبت برند گیاهان دارویی ...



در ایران گیاهان دارویی فراوانی موجود است.

هرکدام از این گیاهان خواص متفاوتی دارند و بر سلامتی افراد تاثیرگذار خواهند بود.

افرادی که علم و دانش استفاده از این گیاهان را داشته و تمایل به تولید و فروش این محصولات دارند، لازم است تا در ابتدا، برند خود را ثبت نمایند و در ادامه به فروش محصولات و بازاریابی آنها بپردازند.

ثبت برند گیاهان دارویی مزایای فراوانی دارد که یکی از آنها تضمین کیفیت و سلامت محصولات دارویی تولیدی است.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت برند گیاهان دارویی تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

اهمیت ثبت برند گیاهان دارویی

متقاضیان ثبت برند گیاهان دارویی لازم است تا ابتدا شرکت مورد نظر خود را ثبت نمایند تا شخصیت حقوقی بیابند.

گیاهان دارویی می توانند به صورت کامل و یا به صورت دانه، برگ، ریشه، دمنوش، شربت، اسانس، عرق، روغن، پماد، کپسول و … عرضه شوند.

لازم است تا صاحبین کسب و کار تولید محصولات گیاهان دارویی پس از ثبت برند گیاهان دارویی، شیوه و روش ساخت خود را نیز به صورت انحصاری تبدیل نمایند.

اهمیت ثبت برند گیاهان دارویی

شرایط ثبت برند گیاهان دارویی

شرایط صدور پروانه ثبت برند گیاهان دارویی عبارتند از:

شرکت تولیدکننده گیاهان دارویی می بایست حداقل ۳ نفر سهامدار به همراه ۲ بازرس داشته باشد.

بازرسین و اعضا نمی بایست نسبت فامیلی با یکدیگر داشته باشند.حداقل آورده نقدی یک میلیون ریال باشد.حداقل ۳۵ درصد از سرمایه برآورد ده شرکت برای ثبت می بایست به صورت نقدی پرداخت گردد.در اختیار داشتن پروانه تاسیس معتبر از وزارت صمتعدم داشتن پیشینه کیفری دارنده پروانه کسبدر اختیار قرار دادن تمامی اطلاعات مربوط به فرایند تولید به کارشناسان وزارت بهداشت برای نظارت هرچه بهتر و بیشتر آنهاشرکت می بایست شرایط و امکانات کافی برای تولید گیاهان دارویی را داشته باشد و بابت گرفتن این مجوز از مبادی ذیربط مجوز گرفته باشد.
مجوزهای مورد نیاز ثبت برند گیاهان دارویی

افراد جهت ثبت برند گیاهان دارویی لازم است تا از سازمان غذا و دارو مجوزهای لازم را دریافت نمایند.

هر اندازه محصول تولیدی خاص تر باشد و فرایند تولید آن پیچیده تر باشد به مجوزهای بیشتری جهت تولید نیاز خواهد داشت.

ترکیبات گیاهان دارویی بایستی سطح کیفی مناسبی داشته باشند و از عمر مفید و ماندگاری طولانی مدتی بدون تغییر در رنگ و بو، برخوردار باشند.

میزان بکارگیری هر کدام از ترکیبات در گیاهان دارویی قابل توجه است و لازم است تا از بسته بندی های مناسب شامل قوطی های درب دار یا جعبه های مناسب در تولید استفاده شود.

توجه به المانهای ذکر شده به همراه پارامترهای دیگری که می بایست مورد توجه قرار گیرند در اخذ مجوز ثبت برند گیاهان دارویی موثر است.

مجوزهای مورد نیاز برای ثبت برند عبارتند از:

پروانه تاسیس شرکت با داشتن اعتبار مناسبمالک برند می بایست سوء پیشینه و عدم ارتکاب سابقه کیفری داشته باشد.شرایط و تجهیزات مورد نیاز برای تولید به تایید ناظرین رسیده باشد و گواهی مبنی بر تایید تجهیزات و شرایط کاری اخذ شده باشد.تشکیل پرونده در وزارت بهداشت و ارائه اطلاعات کاملی از محصول و پرسنل تولیدی محصول به وزارت بهداشت.اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی در صورت نیاز به کشت گیاهان داروییدر صورتیکه برند مورد نظر لاتین باشد، لازم است تا کارت بازرگانی نیز از سوی صاحب برند ارائه گردد.

مدارک لازم برای ثبت برند گیاهان دارویی

مدارک لازم برای ثبت برند گیاهان دارویی

متقاضیان ثبت برند گیاهان دارویی لازم است تا مدارک زیر را جهت ثبت برند ارائه نمایند:

تکمیل فرم های مربوط به اظهارنامهمدارک شناسایی مربوط به مالک برند، این مدارک شامل کپی شناسنامه و کارت ملی برای اشخاص حقیقی و شامل مدارک شناسایی اعضا هیات مدیره و آخرین روزنامه رسمی برای افراد حقوقی است.در صورتیکه ثبت برند از سوی نماینده یا وکیل انجام گیرد لازم است تا مدارک وکالت نامه بطور کامل ارائه گردد.طرح گرافیکی از لوگو و برند مورد نظر (لازم است تا از شش نما از لوگو دو یا سه بعدی تصویر تهیه کرده و در یک مجموعه ارائه کرد.)مدارکی در خصوص زمینه کسب و کار و محدوده آناگر صاحبین برند قصد استفاده از برند در خارج از کشور را داشته باشند لازم است تا اظهارنامه حق تقدم ارائه گردد.تاییدیه هایی مربوط به سازمان های مرتبط با نشان تجاری مانند اداره ثبت علائم تجاری
مراحل ثبت برند گیاهان دارویی

متقاضیان ثبت برند گیاهان دارایی به این منظور لازم است تا مراحل ذیل را به انجام رسانند:

ورود به سایت مالکیت معنوی به آدرس iripo.ssaa.irتکمیل مشخصات صاحب پروانه کسب و آپلود برخی مدارک درخواستیتایید اطلاعات و پرداخت هزینه های مربوطهدرج شماره اظهارنامه مالیاتیپرینت نسخه نهایی، امضای آن و ارسال مدارک به همراه ضمائمآگهی در روزنامه کثیر الانتشار ۳۰ تا ۴۵ روز بعد از ارسال مدارکدرج آگهی دوم در روزنامه ۴ هفته بعد از آگهی اول

متقاضیان ثبت برند گیاهان دارویی جهت سرعت بالا در ثبت می توانند از خدمات موسسه حقوقی سفیر صلح استفاده نمایند.

موسسه سفیر صلح با ۱۲ سال سابقه، خدمات متنوعی را به متقاضیان ثبت شرکت و برند ارائه می دهد.

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت، اخذ کارت بازرگانی، ثبت اختراع و … از مهمترین خدماتی است که این شرکت در کوتاه ترین زمان ممکن و مقرون به صرفه ترین هزینه برای متقاضیان ارائه می دهد.

هزینه ثبت برند گیاهان دارویی

هزینه ثبت برند گیاهان دارویی

هزینه ثبت برند گیاهان دارویی با توجه به ترکیبات گیاه و پیچیدگی آن، مراحل قانونی و مجوزهایی که جهت ثبت برند از متقاضیان درخواست می گردد متفاوت است.

برخی از عوامل تاثیرگذار بر هزینه ثبت برند گیاهان دارویی عبارتند از:

تعدد بالای محصولات (اگر تعداد طبقات بیشتر از یک آیتم باشد.)پیچیدگی داروهای گیاهی که در صورت پیچیدگی های زیاد نیاز به دریافت مجوز از دیگر سازمان ها و ارگان های ذیربط نیز خواهد بود.اگر متقاضیان متمایل به ثبت برند در سطح بین المللی باشند، لازم است تا هزینه ای متفاوت پرداخت نمایند.هزینه ثبت برند برای افراد با شخصیت حقیقی و حقوقی متفاوت است.در صورت عدم ثبت برند و اعتراض، لازم است تا هزینه ای بابت ثبت اعتراض در نظر گرفته شود.هزینه چاپ آگهی در روزنامه متفاوت است.

بهترین راه برای ثبت برند گیاهان دارویی استفاده از موسسه حقوقی سفیر صلح و بهره گیری از کارشناسان آگاه و مطلع این شرکت برای پیشبر فرایند ثبت در کوتاهترین زمان و کمترین هزینه است.

مشاوره ثبت برند با سفیر صلح

گیاهان دارویی به دلیل ترکیبات و پیچیدگی های آن، مجوزهای مختلفی را برای ثبت از سازمان های متفاوت نیاز دارد.

متقاضیان ثبت برند گیاهان دارویی در صورتی که از مدارک و مجوزهای لازم جهت ثبت برند آگاهی نداشته باشند، هزینه و زمان زیادی صرف کرده و به نتیجه مطلوب نیز نخواهند رسید.

لذا توصیه می گردد از کارشناسان مطلع و آگاه موسسه حقوقی سفیر صلح استفاده شود، تا ضمن مشاوره و راهنمایی های لازم، فرایند ثبت برند گیاهان دارویی در کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام پذیرد.

google rating | reviews
Google rating: 4.3
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121973 »
« ویراستار: میترا نادری »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 20505 1 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://sabtsherkatha.com/ثبت-برند-گیاهان-دارویی/