ثبت شرکت مشاورین املاک ...



افراد جهت فعالیت در حوزه مشاور املاک لازم است تا نسبت به ثبت شرکت مشاورین املاک اقدام کرده و پروانه دریافت نمایند.

مشاور املاک شخصی است که در خرید و فروش واجاره املاک و مستغلات به متقاضیان کمک می کند.

متصدیان جهت راه اندازی این کسب و کار نظیر هر کسب و کار دیگری می بایست جواز کسب نمایند.

همچنین اگر مشاورین املاک تمایل داشته باشند تا خود را به رقبای خود بشناسانند و سبب جلب مشتریان بیشتر گردند، لازم است تا برند خود را نیز ثبت کنند.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت شرکت مشاورین املاک و ثبت برند آن، مراحل و مدارک لازم برای انجام این کار، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تعریف شغل مشاور املاک

فرد متصدی شغل مشاور املاک عاملی است که به افراد در خرید و فروش و یا اجاره مستغلات کمک می کند.

بررسی ملک مورد نظر و بیان نقاط قوت و ضعف،ارزیابی شرایط خرید یا فروش و اجاره، تهیه پیش نویس قرارداد و … از مهمترین وظایف شغل مشاور املاک است.

به منظور شناخت بهتر شغل مشاور املاک لازم است تا با وظایف متصدی شغل مشاور املاک آشنا شویم.

برخی از این وظایف عبارتند از:

انتشار لیستی از املاک قابل خرید و فروش و بررسی و طبقه بندی آنهامذاکره میان طرفین (خریدار و فروشنده)تنظیم پیش نویس قرارداد و تهیه اصل آنایجاد و توسعه فهرستی از مشتری هاارزیابی املاک

تعریف شغل مشاور املاک

شرایط تاسیس شرکت املاک

افراد برای فعالیت در حوزه مشاوره املاک می بایست در سایت درگاه ملی مجوزها ثبت نام کرده و مدارک مورد نظر را در سایت بارگذاری نماید.

متقاضی جهت ثبت شرکت مشاورین املاک می بایست حداقل شرایطی را داشته باشد.

برخی از شرایط تاسیس شرکت املاک عبارتند از:

داشتن حداقل سن ۱۸ سالمدرک تحصیلی حداقل دیپلمتاهل متقاضیداشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایانگواهی مبنی بر گذراندن دوره های آموزشی مورد نظر (متقاضیان می بایست در کلاس های آموزشی مربوط به املاک شرکت کرده و در انتها گواهی و مدرک فنی و حرفه ای بگیرند)
مراحل تاسیس دفتر املاک

متقاضیان ثبت شرکت های مشاورین املاک جهت تاسیس دفتر املاک می بایست فرایند ذیل را طی نمایند:

گام اول:پیدا کردن و انتخاب مکان مناسب برای تاسیس دفتر: محل مورد نظر می بایست حداقل ۱۲ متر مربع مساحت داشته باشد.

اینکه دفتر در خیابان اصلی بوده و به راحتی به دیگر مناطق محله دسترسی داشته باشد از مزایای آن به شمار می رود.

اینکه دفتر در طبقه اول ساختمان باشد و اتاقی جداگانه جهت امضای قرارداد داشته باشد از دیگر مزایای محل مورد نظر به شمار می رود.گام دوم: اخذ مجوز دفتر املاک: یکی از مهمترین مدارک جهت شروع هر کسب و کاری اخذ جواز از مبادی مربوطه جهت شروع آن کسب و کار است.گام سوم: تجهیز دفتر کار: تجهیزات دفتر و چیدمان وسایل آن، در جذب و ایجاد اعتماد در مشتریان نقش بسزایی دارد.

خرید میز و صندلی مناسب، مبل و صندلی مخصوص مشتریان، خرید کامپیوتر و وسایل تحریر اداری، تهیه وسایل پذیرایی و … از تجهیزات اولیه جهت تجهیز دفتر مشاور املاک است.گام چهارم: جذب نیروی کار مورد نیاز: متصدی دفتر مشاورین املاک می بایست متناسب با متراژ دفتر و تعداد مشتریانی که جهت خرید، فروش یا جاره به دفتر مراجعه می کنند، در هر کدام از طبقه بندی های مربوطه نیرو جذب نماید.گام پنجم: مدیریت دفتر مشاورین املاک: جلب اعتماد و اطمینان مشتریان جهت رجوع به دفتر املاک و واگذاری خرید و فروش و اجاره املاک از مهمترین عوامل قابل توجه است.

داشتن ظاهری آراسته، برخورد مناسب، مدیریت ارتباط با مشتریان، صداقت کلامی،خوش قول بودن و … همگی از عواملی هستند که در کنار یکدیگر سبب جلب و جذب مشتریان به دفتر املاک جهت انجام امور مربوط به خرید و فروش و اجاره املاک می گردد.

مراحل تاسیس دفتر املاک

مراحل دریافت مجوز تاسیس مشاور املاک

متقاضیان ثبت شرکت مشاورین املاک می بایست مانند هر صنفی، مجوز لازم برای این صنف را نیز کسب نمایند.

به این منظور متقاضیان می بایست به سامانه و درگاه ملی مجوزها به آدرس mojavez.ir مراجعه نمایند و مراحل ثبت نام را طی نمایند تا در انتها کد پیگیری از طریق سامانه به افراد داده شود.

در ادامه متقاضی لازم است به سامانه نوین اصناف به نشانی novin.iranianasnaf.ir مراجعه کرده و از طریق مورد تکمیل درخواست سامانه پیشخوان مجوزها، مراحل درخواست مجوز را تکمیل نمایند.

پیشتر کلیه مراحل اخذ مجوز از طریق سامانه نوین اصناف صورت می گرفت، اما اکنون بخشی از فرایند ثبت نام در سامانه درگاه ملی مجوزها و بخشی در سامانه نوین اصناف انجام می پذیرد.

متقاضیان برای دریافت مجوز لازم است تا کلیه شرایط ذیل را داشته باشند و در صورت نداشتن حتی یک مورد از میان موارد، مجوز صادر نخواهد شد.

از شرایط لازم برای ثبت شرکت مشاورین املاک عبارتند از:

متقاضی می بایست حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد و متاهل باشد.حداقل مدرک تحصیلی دیپلمارائه کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت از خدمتاخذ پروانه تخصصی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشورثبت اطلاعات در سامانه مودیان مالیاتیتعیین نام واحد صنفیارائه گواهی مربوط ماده ۱۸۶ در خصوص قانون مالیات های مستقیماز مدارک لازم برای اخذ مجوز ثبت شرکت مشاورین املاک است.

بانوان نیز می توانند نظیر آقایان جهت اخذ مجوز اقدام نمایند، با این تفاوت که بانوان می بایست مباشری آقا به اتحادیه معرفی نمایند.

سایر شرایط مورد نیاز بانوان نظیر شرایط آقایان خواهد بود.

مدارک لازم جهت اخذ مجوز جهت مشاور املاک

مدارک لازم جهت اخذ مجوز جهت مشاور املاک

همانطور که بیان شد، مراحل ثبت نام جهت اخذ مجوز ثبت شرکت مشاورین املاک در دو سامانه صورت می گیرد.

ابتدا در درگاه ملی مجوزها ثبت نام متقاضی انجام می پذیرد و در انها کد رهگیری به فرد ارسال می شود و فرد می تواند از طریق این کد رهگیری در سامانه نوین اصناف سایر مدارک لازم برای اخذ مجوز ثبت شرکت مشاورین املاک را بارگذاری نماید.

برخی از مدارک مورد نیاز عبارتند از:

سند نشان دهنده مالکیت فرد بر واحد صنفی، در صورتی که محل مورد نظر استیجاری باشد لازم است تا اجاره نامه رسمی با نام متقاضی ارائه شود.رسید پرداخت اجاره بها یا الزام به ارائه سند اجاره واحد صنفیارائه اصل و تصویری از تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملیارائه اصل و کپی از گذرنامه، پروانه کار و اقامتگاه معتبر متقاضیارائه کد پستی به همراه تاییدیه اداره پستکپی از آخرین مدرک تحصیلی که حداقل می بایست دیپلم باشد.۱۲ قطعه عکس ۴*۳ مطابق با استانداردهافیش واریزی به حساب خزانه کشور مطابق با مبلغ تعیین شدهگواهی مبنی بر عدم اعتیاد و سو پیشینهتاییدیه مبنی بر تایید اماکن نیروی انتظامیتاییدیه مبنی بر گذراندن دوره آموزشی مشخص شده.گواهی سازمان مالیاتی کشور مبنی بر عدم وجود بدهیکارت پایان خدمت و یا گواهی معافیت از خدمت و یا ارائه دفترچه اعزام به خدمت برای آقایانارائه کد رهگیری ۱۰ رقمی که پس از پایان ثبت نام در سامانه ملی مجوزها برای فرد ارسال می گردد.

متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه ملی مجوزها و دریافت کد رهگیری تنها ۳ ماه فرصت دارند تا مدارک مورد نیاز را در سامانه نوین اصناف ایران ثبت نمایند. متقاضیان ثبت شرکت مشاورین املاک جهت اخذ مشاوره و انجام تمامی مراحل فرایند ثبت شرکت می توانند به موسسه حقوقی سفیر صلح مراجعه نمایند.

این شرکت سابقه ای ۱۲ ساله در زمینه ثبت هر شرکتی از جمله شرکت مشاورین املاک دارد.

کارشناسان متبحر این شرکت می دانند برای ثبت شرکت مشاورین املاک چه مدارکی مورد نیاز است و چه مرحلی می بایست طی شود.

آگاهی و اطلاع کارشناسان این شرکت سبب می گردد تا فرایند ثبت شرکت در کوتاهترین زمان ممکن و با پرداخت کمترین هزینه انجام گردد.

موسسه حقوقی سفیر صلح حدود ۱۲ سال در زمینه ثبت شرکت، ثبت برند، اخذ کارت بازرگانی، ثبت اختراع و … فعالیت دارد و کارشناسان این شرکت در تلاشند تا بهترین و باکیفیت ترین خدمات را در کوتاهترین زمان ممکن و با مقرون به صرفه ترین هزینه در اختیار متقاضیان قرار دهند.

جهت ثبت شرکت مشاورین املاک کافی است با کارشناسان شرکت حقوقی سفیر صلح تماس حاصل فرمایید.

ثبت برند املاک

ثبت برند املاک

متقاضیان ثبت شرکت مشاورین املاک می بایست برند املاک خود را در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور ثبت نمایند.

در صورتیکه متقاضیان برند خود را ثبت کنند، دیگران نمی توانند از اعتبار برند ثبت شده به نفع خود استفاده نمایند.

زمانی که متصدیان ثبت شرکت مشاورین املاک برند خود را ثبت نمایند، به گونه ای خود را به رقبا و دیگر کسب و کارها معرفی کرده و سبب جذب سرمایه گذاری بر کسب و کار خود می گردند.

ثبت برند املاک نیز نظیر هر فرایند اداری دیگری زمانبر است.

بررسی کارشناسان و انتشار خبر تاسیس در روزنامه رسمی در دو مرحله از پیش شرط های ثبت برند ملاک است.

مدارک مورد نیاز ثبت برند دفتر املاک

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند دفتر املاک عبارتند از:

کپی کارت ملی و شناسنامه به همراه تصویر روزنامه از آخرین تغییرات شرکت برای افراد حقوقیارائه کارت بازرگانی در صورتیکه برند ثبت شده لاتین باشد.پرداخت هزینه ثبتی و ارائه رسید مربوط به پرداختی هامدارک مربوط به مشخصات وکیل و نماینده قانونیکپی کارت ملی و شناسنامه برای افراد حقیقیارائه ۱۰ تصویر از برندجواز کسب و کار
google rating | reviews
Google rating: 4.5
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121944 »
« ویراستار: دکتر محسن حسن پور »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 16055 2 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://sabtsherkatha.com/ثبت-شرکت-مشاورین-املاک/