اصول مقدماتی سئو | چگونه سایت خود را سئو کنیم؟ ...



آیا شما نیز در بحث سئو (SEO) تازه کار هستید؟ آیا به تازگی با مفهوم بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر آشنا شده اید؟ آیا علاقه دارید دانش و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید؟ راهنمای سئو برای اشخاص مبتدی بیش از سه میلیون بار توسط خوانندگان سایت Moz مورد مطالعه قرار گرفته هست و اطلاعات جامعی را برای تبدیل شدن به 1 متخصص سئو در اختیار شما قرار خواهد داد. 

سئو SEO برگرفته از Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هست و شامل تکنیک‌های هست که باعث می گردد به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مثل گوگل، بینگ و یاهو می باشند معرفی شوید.

مجموعه آموزشی سئو

۱- اصول مقدماتی سئو (اینجا هستید)

۲- موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

۳- بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟

۴- مهم‌ترین الگوریتم های گوگل کدامند؟

قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است، در واقع این 1 تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان هست.

این فرآیند باعث می گردد ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مثل گوگل به سمت سایت شما هدایت گردد.

   
۱- سئو چیست؟

سئو SEO برگرفته از Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هست و شامل تکنیک‌های هست که باعث می گردد به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مثل بینگ و یاهو و گوگل می باشند معرفی شوید.

قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است، در واقع این 1 تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان هست.

این فرآیند باعث می گردد ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مثل گوگل به سمت سایت شما هدایت گردد.

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو 1 راهکار بازاریابی هست که بر روی دیده شدن وب سایت در نتایج طبیعی (غیر پولی) موتورهای جستجوگر تمرکز می کند.

سئو در برگیرنده عناصر فنی و خلاقانه هست که 1 وب سایت برای بهبود رتبه بندی، به دست آوردن ترافیک بیشتر و افزایش آگاهی در مورد برند خود به آنها نیاز خواهد داشت.

در بازار رقابتی امروز سئو مهم‌تر از همیشه خودنمایی می کند.

میلیون‌ها کاربر از موتورهای جستجو برای حل مشکلات و پیدا کردن پاسخ سوالات خود استفاده می کنند.

با توجه به اینکه این ترافیک سایت از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده هست ، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا هست.

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد.

سئو یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی هست.

فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند.

از کلمات به کار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگ.

گاهی اوقات اطمینان حاصل کردن از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو می‌نامیم.

مقاله مکمل: تولید محتوا بهینه شده برای رسیدن به نتایج صفحه اول گوگل

سئو - بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوسئو - بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو سئو – بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
سئو: بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

سئو، فرآیندی هست که فارغ از اهمیت آن در حضور مناسب در موتورهای جستجوی معتبر، می تواند بازدهی وب سایت را افزایش دهد.

مجموعه فعالیت هایی هست که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام می‌دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

ولی سئو به همین جا ختم نمیگردد.

عبارت SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization هست که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هست.

امروزه این مفهوم به Search Experience Optimization تغییر یافته که برابر هست با بهینه سازی تجربه کاربری از جستجو، به عبارت دیگر باید برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده نیز اهمیت ویژه ای قایل شویم.

مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه بهینه سازی سایت برای بازدیدکنندگان اصلی سایت هست.

بطوریکه در چند سال اخیر سیاست‌های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایت‌ها همسو شده هست.

 
تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟

الگوریتم های جدید گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain تلاش می‌کنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند.

هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می‌کند و 1 یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد.

گوگل به انتخاب کاربران توجه زیادی خواهد کرد.

بعنوان مثال اگر 1 سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد.

علاوه براین زمان حضور کاربران در 1 سایت تا جستجوی دوباره در گوگل اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

از زمانیکه کاربر وارد سایت شما میگردد تا زمانیکه مجدد همان عبارت یا عبارتی مشابه با آن را در گوگل جستجو می نماید Dwell Time  نامیده می‌گردد.

تولید محتوا زبان خارجی سئو بالا چگونه است؟
چرا سئو اهمیت دارد؟

اغلب کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مثل گوگل، بینگ و یاهو پیدا می‌کنند.

از این‌رو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر هست.

علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش می باشند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشان میدهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن توجه کرد.

 کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده هست که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند.

بازدید بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

 
مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟

سئو و بهینه سازی 1 سایت فرآیندی زمانبر و مستمر هست.

تکنیک ها و روش های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام میتوانند تاثیر مثبتی در این فرآیند داشته باشند.

برای موفقیت در سئو هر سایت نیازمند ۳ بازوی اصلی هستیم که عبارتند از:

۱- سئو تکنیکال

استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می نامیم.

برای شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به 1 بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت.

۲- بازاریابی محتوا

فعالیت هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست.

موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن هست.

مقاله بازاریابی محتوا چیست را حتما بخوانید.

۳- لینک سازی هدفمند

رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند میتواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند ولی برای کسب رتبه ۱ و رقابت با سایت های قدیمی تر شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا SEO Off-page می نامیم.

مفاله مکمل: افزایش درآمد شبکه‌های اجتماعی

موفقیت سئوموفقیت سئو موفقیت سئو
آموزش سئو : بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

دانلود کامل ترین و سریع ترین روش آموزش سئو ( بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو)

با معرفی تمام تکنیک ها و ابزارهای سئو

[box bg=”#eee” color=”#” border=”#” radius=”0″]اگر فرصت کافی برای مطالعه ندارید می‌توانید ایبوک ۲۷ صفحه‌ای را در پایین این صفحه دانلود کنید و در فرصت مناسب تکنیک‌ها را پیاده سازی کنید.[/box]

سئو جامعسئو جامع سئو جامع

آموزش سئو

۲- هدف سئو سایت چیست و چرا سئو مهم است؟

بهینه‌سازی سایت وردپرسبهینه‌سازی سایت وردپرس

بنابراین به وضوح روشن هست اگر صاحب 1 وبلاگ، سایت یا فروشگاه اینترنتی باشید سئو می‌تواند باعث رشد و رسیدن به اهداف کسب و کارتان گردد.

۳- بهینه سازی سایت مهم هست چون

اکثر کاربران یکی از پنج پیشنهاد بالاتر را در صفحه نتایج جستجو انتخاب می‌کنند و هرچه در این رتبه‌بندی بالاتر باشید در نتیجه بازدیدکننده و مشتری بیشتری را خواهید داشت. سئو فقط در مورد موتورهای جستجو نیست و پیاده سازی 1 استراتژی خوب در این رابطه باعث بهبود تجربه کاربری و کاربردپذیری وب سایت می گردد. سئو به همین صورت باعث ترویج سایت در شبکه‌های اجتماعی می گردد.

در واقع افرادی که سایت شما را از طریق موتورهای جستجو کشف می کنند به احتمال زیاد آن را در فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و دیگر شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک می گذارند.

پنج نتیجه اول گوگل ۶۷ درصد کلیک‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

هنگامی که شما 1 کلمه یا سوالی را در گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگر) جستجو می‌کنید پاسخ آن از طریق صفحه نتایج (SERP) نمایش داده می‌گردد.

در هر لحظه برای مرتب کردن این نتایج مجموعه الگوریتم های پیچیده‌ای اجرا می‌شوند که شامل عوامل رتبه بندی (SEO Ranking Factors) هست و موتورهای جستجو با توجه به آن تصمیم می‌گیرند سایت شما در چه رتبه‌ای قرار گیرد.

بنابراین سایت بهینه سازی شده با رعایت فاکتورهای سئو شانس بیشتری برای قرارگیری در رتبه‌های بالا را نسبت به سایت‌های غیر بهینه سازی شده دارا هست.

گوگل به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجو بیش از ۲۰۰ سیگنال را برای تعیین رتبه بندی در نظر می‌گیرد و اگر بخواهیم این سیگنال‌ها را دسته بندی کنیم به دو بخش کلی سئو داخلی (On-Page SEO) و سئو خارج از سایت (Off-Page SEO) تقسیم می شوند.

آموزش سئوآموزش سئو

۴- بهینه سازی درونی سایت یا سئو داخلی چیست ؟ (On-Page SEO)

همینطور که از عنوان معین هست فاکتورهای سئو داخلی به عوامل بهینه سازی داخلی سایت اشاره دارد و سایت را برای کاربران و موتورهای جستجو استاندارد می سازد.

عناصر مهم این بخش شامل :

– کلمات کلیدی (Keywords):

هر صفحه دارای 1 هدف و موضوع معین هست که با استفاده از کلمات کلیدی می توانیم محتوا و موضوع صفحه را به موتورهای جستجو انتقال دهیم.

برای مثال صفحه 1 محصول مثل “دوربین عکاسی” شامل تنوعی از کلمات (لنز دوربین،لوازم جانبی دوربین و…) هست که در متن ، عکس(ALT Tags) و عناصر HTML قرار گرفته‌اند.

– تگ عنوان (Title Tags):

عنوان صفحه در SERP(صفحه نتایج موتور جستجو) و به همین صورت تب مرورگرتان قابل مشاهده هست.

این یکی از مهمترین و قوی‌ترین سیگنال‌ها به شمار می‌رود و شامل کلمه کلیدی و اگر مایل هستید برند کسب وکارتان باشد.

برای جدا کردن برند از عنوان صفحه از – _ | » « استفاده کنید.

– تگ Header tags) H) :

بیشتر صفحات وب به چند بخش و سرفصل تقسیم می‌شوند که با تگ‌های h نمایش می‌یابند.

تگ <h1> می‌تواند شامل کلمه کلیدی اصلی باشد و دیگر تگ‌ها شامل h2 تا h6 دارای کلمات مترادف باشند.

– بهینه سازی محتوا (Content Optimization):

محتوای صفحه و مقاله شما باید حاوی کلمه کلیدی اصلی و حداقل با طول ۳۰۰ کلمه باشد.

اگر مدام محتوای بی کیفیت و کوتاه انتشار دهید ممکن هست به خاطر ارایه محتوای نازک (thin content) تحت مجازات الگورتیم گوگل پاندا قرار بگیرید.

– لینک های داخلی (Internal Linking) :

منو و لینک‌های ناوبری (navigation bars) باعث می‌گردد که بتوانید مهم‌ترین بخش‌ها و دسته‌های سایت خود را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کنید، بنابراین از سالم بودن و در دسترس بودن این لینک‌ها اطمینان حاصل کنید.به همین صورت هنگامی که در 1 مقاله امکان ارتباط با بخش‌ها و دیگر مقالات مرتبط فراهم هست حتما لینک داخلی (Internal Linking) را مدنظر داشته باشید.

– ساختار آدرس ها (SEO-Friendly URL) :

ساختار URL مهم هست زیرا کمک می کند تا موتورهای جستجو درک بهتری از محتوا و آدرس صفحه داشته باشند.

با قرار گرفتن کلمه کلیدی در URL 1 صفحه حتی کاربران هم نیز می‌توانند محتوای آن را حدس بزنند.

بهتر هست از حروف ربط مثل (با ، را، or، in…) و اعداد و سمبل‌ها در ساختار آدرس اینترنتی استفاده نکنید.

– انتخاب نام و توصیف تصاویر (Alt Tags) :

تصاویر شما باید از طریق تگ Alt بهینه سازی و قابل توصیف بشوند.

اگر عکس روی هاست مربوط به خود سایت آپلود می گردد نام آن نیز باید گویای محتوای تصویر باشد.

– مطمئن شوید که ساختار کدنویسی معتبر (valid) و معماری سایت استاندارد باشد

– مطمئن شوید که سایت شما برای نمایش در تلفن هوشمند و تبلت و دیگر دستگاه ها بهینه و واکنش‌گرا (Responsive) هست.

– مطمئن شوید صفحات سایت شما با سرعت مناسبی بارگذاری می گردد.

سرعت سایت یکی از عوامل مهم در رتبه‌‌بندی و حتی موجب کم یا زیاد شدن نرخ خروج از سایت (Bounce rate) هست.

آموزش سئو

۵- بهینه سازی برونی سایت یا سئو خارج از سایت چیست؟ (Off-Page SEO)

علاوه بر تغییراتی که شما می‌توانید با رعایت استانداردهای ” On-Page ” جهت قرار‌گیری بالاتر در SERPs برای سایت‌تان لحاظ کنید عوامل دیگری نیز در این رتبه بندی تاثیر گذار می باشند که در دسته سئو خارج سایت (Off-Page) قرار می‌گیرند.

بر خلاف سئو داخل سایت، بهینه سازی برونی سایت کاملا خارج از سایت اتفاق می‌افتد که مهترین آنها عبارتند از :

لینک بیلدینگ(Link Building) فعالیت در شبکه‌های اجتماعی  (Social Media) فعالیت در شبکه‌های اشتراک گذاری بوکمارک  (Social bookmarking)  
۶- لینک سازی یا لینک بیلدینگ (Link Building)
لینک خارجی و سئولینک خارجی و سئو

لینک سازی یا لینک بیلدینگ به معنای ارائه راهکارهای جهت دریافت لینک از دیگر سایت‌ها هست.

لینک بیلدینگ محبوب‌ترین و تاثیر گذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی به شمار می‌رود.

یکی از بهترین روش‌های دریافت لینک تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند هست.

مقاله مکمل: آموزش تولید محتوا به زبان ساده

به عنوان مثال هر کسی دوست دارد می تواند این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارد یا از وبلاگ و سایت خود به این مقاله و منبع لینک بدهد، درواقع با این‌کار به موتورهای جستجو می‌گویم این صفحه دارای اطلاعات معتبر و مفید هست.

از روش‌های دیگری هم میتوان برای لینک سازی استفاده کرد:

وبلاگ نویسی کامنت گذاری در سایت‌ها ارسال پست در انجمن‌ها ثبت سایت در دایرکتوری‌ شرکت در سایت‌های پرسش و پاسخ و…

توجه داشته باشید من هریک از روش‌های بالا را تصدیق یا رد نمی‌کنم ولی برای درک لینک بیلدینگ و کشف بهترین روش‌ها را می‌توانید در دسته آموزش سئو سایت بهترین ایده مطالعه کنید.

آموزش سئو

۷- شبکه‌های اجتماعی (Social Media)

شبکه های اجتماعی می توانند بخشی از استراتژی شما در بهینه سازی خارج سایت به شمار بروند و به همین صورت شکلی از لینک بیلدینگ داشته باشند.

لازم به ذکر هست که تقریبا تمام لینک‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌گردد خصوصیت “NOFOLLOW” دارند ولی به این معنا نیست که هیچ ارزشی نداشته باشند.

ایجاد پروفایل و به اشتراک‌گذاری مقالات از جمله کارهای هست که می‌توان در شبکه های اجتماعی انجام داد.

۸- شبکه‌های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking)

سوشال بوکمارک‌ها جزو شبکه‌های اجتماعی می باشند که کاربران می‌توانند آدرس صفحاتی که علاقه دارند را ذخیره کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند.

این روش می‌تواند در ترافیک ورودی هم تاثیر‌گذار باشد.

با توجه به زمینه فعالیت‌تان می‌توانید در شبکه‌های reddit.com, stumbleupon.com, scoop.it ، delicious.com عضو شوید.

آموزش سئو

۹- تکنیک‌های سئو (SEO techniques)

تکنیک‌های بهینه سازی سایت به دوبخش کلی تقسیم شده اند :

بهینه سازی کلاه سفید (White Hat SEO): شامل تکنیک‌های که موتورهای جستجو به عنوان بخشی از 1 طراحی خوب و مفید برای کاربران تلقی می‌کنند. بهینه سازی کلاه سیاه (Black Hat SEO): شامل روش‌های هست که موتورهای جستجو آنها را تایید نمی‌کنند و در تلاش برای به حداقل رساندن اثرات آنها می باشند.

این تکنیک‌ها به عنوان اسپم هم شناخته می‌شوند.

۱۰- بهینه سازی کلاه سفید (White Hat SEO)

تکنیک‌ های سئو در این بخش دارای ویژگی‌های زیر می باشند:

با دستور العمل‌ و استانداردهای موتورهای جستجو مطابقت دارند محتوای نازک و کپی شده (Duplicate content) ارایه نمی‌گردد تضمین می‌کند که محتوای تولید شده برای کاربران ایجاد شده هست و نه صرفا برای موتورهای جستجو تضمین می‌کند محتوای که 1 موتور جستجو ایندکس می کند همان محتوای باشد که هنگام ورود کاربر از طریق موتور‌های جستجو مشاهده می‌کند.

۱۱- بهینه سازی کلاه سیاه (Black Hat SEO)

تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه بر این اساس شناخته می‌شوند:

تلاش برای بهبود رتبه با فریب و برخلاف رویه‌های موتورهای جستجو هدایت از 1 صفحه که مخصوص موتورهای جستجو در نظر گرفته شده هست به صفحه دیگر هدایت کاربران به 1 صفحه که محتوای آن متفاوت از محتوای نشان داده شده در موتورهای جستجو است مخفی کردن متن‌ها، استفاده از رنگ پس زمینه برای متن یا لینک ها ، استفاده از فونت ریز و کوچک که کاربر قادر به خواندن متن نیست. استفاده بیش از حد کلمات کلیدی (keyword stuffing) و قراردادن کلمات کلیدی بی ربط به محتوای سایت ایجاد صفحات با کیفیت پایین و محتوای بسیار کم که با کلمه کلیدی و لینک‌های زیادی پر شده‌اند.

به طور کلی هدف سئو کلاه سفید جلب رضایت کاربر و خشنود نگه داشتن آن هست ، ولی در سئو کلاه سیاه صرفا برای کسب رتبه در موتورهای جستجو تلاش می گردد.

آموزش سئو

۱۲- ابزارهای سئو (SEO Tools)

اما بعد از اینکه در مورد سئو و روش‌های تاثیرگذار در رتبه بندی موتورهای جستجو خواندید اکنون نیاز به ابزارهای دارید که به شما در تحلیل و آنالیز وب سایت کمک کند.

به کمک این ابزارها می توانید عملکرد خود و رقیب‌تان را در هر لحظه مورد بررسی قرار دهید.

۱۲-۱- Google Analytics

اگر شما واقعا در SEO قدم گذاشته اید ، گوگل آنالیتیکس غیر قابل انکار هست.

مشاهده صفحاتی که بیشترین ورودی و کلیک را از گوگل داشته اند، نرخ خروج از سایت، تحلیل ترافیک و درصد ورودی از طریق موتور جستجو تنها بخشی از اطلاعات مفیدی هست که آنالیتیکس در اختیار شما قرار می دهد. مشاهده سایت

۱۲-۲- Google Search Console

کنسول جستجوی گوگل (GSC) مجموعه‌ای از ابزارهای مفید هست که مستقیم از سوی گوگل جهت کمک به مدیران سایت ارایه شده هست.

شما می توانید محتوای تکراری ، وضعیت ایندکس صفحات و نحوه نمایش سایت در نتایج جستجو و … را مشاهده و بررسی کنید.  مشاهده سایت

۱۲-۳- Google Keyword Planner

ابزاری از سوی گوگل برای کشف و انتخاب کلمات کلیدی مناسب جهت فرآیند سئو یا کمپین‌های تبلیغات اینترنتی و مشاهده میزان جستجو کلمات مدنظر در بازه زمانی خاص.

در نظر داشته باشید برای دسترسی به این ابزار به وی پی ان نیاز دارید.  مشاهده سایت

۱۲-۴- Google Mobile-Friendly Test

گوگل اهمیت زیادی برای سایت‌های که با رزولوشن‌های مختلف و دستگاه‌های مختلف تطبیق پذیر و واکنش‌گرا هست قائل می گردد.

ابزار تست سایت برای گوشی وضعیت سایت شما را در این مورد نشان می‌هد. مشاهده و تست

۱۲-۵- Google PageSpeed Insights

سرعت بارگذاری سایت یکی دیگر از عوامل رتبه بندی هست.

ابزار تست سرعت گوگل به شما می گویید 1 سایت با سرعت خرگوش دارید یا سایتی شبیه لاک پشت ! به همین صورت جهت افزایش سرعت سایت پیشنهاداتی نیز به شما ارایه می‌گردد. مشاهده و تست

۱۲-۶- Sitecheckup

سایت چکاپ به عنوان 1 سامانه تحلیل‌گر، هر وب‌سایتی را از نظر SEO بررسی و آنالیز می‌کند و در راستای حل مشکلات موجود، راهکار‌های اثربخش پیشنهاد می‌دهد و با ارائه گزارش کامل مشکلات سئو به زبان فارسی به شما کمک می کند.

۱۲-۷- Browseo

یک ابزار عالی برای مشاهده سایت به روش عنکبوت‌ موتورهای جستجو که با آن وضعیت نمایش محتوا و لینک‌های قابل دسترسی را می‌توان دید.

اگر بخشی از محتوا یا لینک‌های شما در اینجا نمایش داده نشد برای رفع آن سریعتر اقدام کنید. مشاهده سایت

۱۲-۸- Open Site Explorer

سایت اکسپلورر ابزاری برای شناسایی و نمایش لینک‌ها هست.

این ابزار توسط شرکت MOZ توسعه یافته هست و در بخش Off-site حسابی به شما کمک می کند.

دقت کنید که برخی ویژگی‌های پایه به صورت رایگان ارایه شده هست و برای قسمت پیشرفته و دریافت گزارش نیاز به حساب کاربری دارید. مشاهده سایت

 آموزش سئو

# نتیجه گیری:

سئو یا بهینه سازی سایت یعنی افزایش ترافیک سایت از سمت موتورهای جستجو.

و تاکنون هم بهترین روش جذب بازدیدکننده و مشتری برای سایت به شمار می رود و می‌تواند باعث موفقیت یا شکست 1 کسب‌ و ‌کار اینترنتی گردد.

مهم هست که برای کسب سهم در این حوزه برنامه‌ ریزی و استراتژی مناسب را پیش بگیرید.

برای بررسی هریک از بخش‌های اصلی و آشنایی با مفاهیم بیان شده و همین‌طور معرفی دیگر ابزارهای کاربردی در زمینه سئو در خبرنامه بهترین ایده عضو شوید تا همواره آخرین مقالات ما را دریافت کنید.

 

# دانلود ایبوک

ایبوک جامع سئو

معرفی تمام تکنیک‌ها و ابزارهای سئو

 

ایبوک ۲۷ صفحه‌ای آموزش سئو را دانلود کنید و در فرصت مناسب تکنیک‌های آن را در سایت خود پیاده سازی کنید.

همین حالا ایبوک سئو را دانلود کنید

۱ ۲ ۳ ۴ ۵ میانگین امتیازات ۳.۸ از ۵ از مجموع ۴ رای
google rating | reviews
Google rating: 4.7
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121384 »
« ویراستار: شمیم عارفان »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 16744 5 سال پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://behtarinideh.com/what-is-seo/