الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند؟ ...



برای درک اینکه الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند، مهم هست که اهداف آن را در نظر بگیریم: الگوریتم اینستاگرام قصد دارد شما را خوشحال کند.

اگر محتوای جالب و جذاب را به شما نشان ندهد، از برنامه خارج خواهید شد.

الگوریتم اینستاگرام نیاز دارد تا شما را نگه دارد که اسکرول کنید.

خوب بیایید ببینیم الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند؟

وقتی تصمیم می گیرید که پست شما برای دیگران نمایش داده گردد، الگوریتم اینستاگرام جذابیت پست را  اندازه گیری می کند، و رابطه بین حساب شما و حساب مخاطبان را ارزیابی می کند.

پیوستن به پست‌های قبلی، اشتراک مستقیم، و حتی استوری اینستاگرام Instagram Stories می تواند در جایی که شما پست خود را در feed نمایش می دهید تأثیر بگذارد.

قبل از سال ۲۰۱۶، الگوریتم اینستاگرام بسیار ساده بود: بدون در نظر گرفتن تعامل، پست ها به ترتیب زمان بندی می شدند.

اگر من 1 تصویر پست می کردم و ۱۰ دقیقه بعد دوست من 1 عکس پست می کرد، عکس من اول نشان داده می شد.

اما در مارس ۲۰۱۶، اینستاگرام 1 تغییر عمده در الگوریتم خود انجام داد، تغییرات زمانی را عوض کردند و به سمت 1 تجربه تعامل کاربری حرکت کردند.

آنها توضیح دادند: مردم به طور متوسط ۷۰ درصد از feed  های خود را از دست می دهند.

همانطور که اینستاگرام رشد کرده است، ادامه آن با تمام عکس ها و فیلم هایی که مردم به اشتراک گذاشته اند سخت تر شده هست.

این به این معنی هست که شما اغلب پست های مورد علاقه خود را که به اشتراک گذاشته می گردد را نمی بینید.

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام نمی تواند به شما اطمینان دهد که به طور مداوم خوشحال باشید.

برای درگیر نگه داشتن شما، الگوریتم شروع می کند به مطرح کردن فاکتورهای حساب شما که کدام حساب ها را دوست دارید، با کدام پست ها بیشتر ارتباط برقرار می کنید، و کدام پست ها بیشترین کامنت و لایک دوستان شما را جذب می کند.

برای کمک به درک اینکه الگوریتم فعلی اینستاگرام برای نمایش پست های شما در بالای feed  چگونه آنها را انتخاب می کند، بیایید فاکتورهای خاصی که برای 1 حساب در نظر گرفته می گردد را نگاه کنیم.

امیدوارم این اطلاعات شما را تجهیز کند که پست های اینستاگرام را با کیفیت بالاتر ارائه دهید که بازدید زیادی داشته باشد.

همه چیز در مورد اشتغال و سرگرمی

ابتدا، بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه وقتی 1 عکس در اینستاگرام ارسال می گردد چه اتفاقی می افتد.

چرا بعضی از پست های شما برای ساعت ها در بالای کانال مخاطبان قرار می گیرند، در حالی که پست های دیگر، با اینکه به نظر می رسد از لحاظ کیفیت یکسان می باشند، در عرض چند دقیقه از feed  های تمام ناپدید می شوند؟ پاسخ این هست به خاطر تعاملات(مشارکت).

الگوریتم اینستاگرام و ارزیابی تعاملات

الگوریتم اینستاگرام چطور از تعاملات برای ارزیابی تعداد افرادی که پست های شما را می بینند استفاده می کند:

۱- هنگامی که شما برای اولین بار 1 عکس را ارسال می کنید، این به درصد کمی از مخاطبان نشان داده می گردد.

۲- اینستاگرام سرعت به اشتراک گذاری و تعاملات و میزان لایک ها و کامنت را اندازه گیری می کند.

۳- اینستاگرام تعاملات عکس شما را با پست های دیگر که در زمان و روز مشابهی به اشتراک گذاشته شده هست را مقایسه خواهد کرد.

به عنوان مثال، در این دوشنبه ۱۰ صبح پستی را که به اشتراک گذاشته شده هست را با پستی که در روز دوشنبه گذشته ۱۰ صبح به اشتراک گذاشته شده هست را از نظر کمتر یا بیشتر بودن ترافیک مقایسه می کند.

۴- اگر عکس شما تعاملات بیشتری را جذب کند، اینستاگرام آن را به درصد بالایی از مخاطبان نشان خواهد داد، و شاید حتی آن را در Explorer Pages قرار دهد.

۵- اگر پست شما همچنان جذابیت های زیادی را جذب کند، عکس شما در بالای فید های خبری مخاطبان قرار خواهد گرفت و به اشخاص بیشتری می رسد.

۶- اگر عکس شما جذابیت زیادی نداشته باشد، این صفحه به سمت پائین حرکت خواهد کرد و مخاطبان کمتری آن را مشاهده خواهند کرد.

حتما بخوانید: معرفی ۳ روش کسب درآمد از اینستاگرام

در کدام زمان ترافیک بیشتر است؟

از نظر اینستاگرام این غیر منصفانه هست که پست شما را با روزهایی که بیشتر محبوبیت دارند مقایسه کند و فرض کند که پست شما از محبوبیت کمتری برخوردار هست.

پس زمان مشابهی را برای ارزیابی کیفیت ارتباط پست شما در نظر می گیرد و مقایسه می کند.

روابط نقش مهمی را ایفا می کند

اکنون ما بررسی کردیم که چگونه الگوریتم اینستاگرام از تعامل استفاده می کند تا تعیین کند که چه تعداد از مخاطبان شما 1 پست را ببینند، بیایید عواملی را بررسی کنیم که باعث نشان داده شدن پست ها در فید 1 کاربر می گردد.

نه تنها این خوب هست که از منظر تجاری شناخته گردد، بلکه جالب هست که به عنوان 1 کاربر شناخته گردد.

اگر فکر می کنید ناگهان 1 نفر یا 1 شرکت را در feed خود مشاهده می کنید، به همین دلیل هست.

۵ فاکتور مهم الگوریتم اینستاگرام

۱- رابطه شما با 1 شخص

اگر به طور منظم برای پست های شخصی کامنت بگذارید و لایک بزنید.

 اینستاگرام متوجه می گردد که شما رابطه قوی تری با این شخص دارید، و مطمئن خواهد شد که پست های این شخص را مشاهده می کنید.

۲- زمان سنجی

گرچه feed شما کاملاً زمان سنجی نمی گردد، به دلائلی مثل ” روابط” تاکنون هم می خواهد به شما پست های جدید و مرتبط نشان دهد؛ این فقط پست های بهترین دوست شما را از سه هفته قبل نگه میدارد.

۳- لایک ها و کامنت ها

اگر چه اینستاگرام نمی خواهد که الگوریتم به 1 مسابقه محبوب تبدیل گردد، این الگوریتم هنگام تصمیم گیری آنچه که می خواهد به شما نشان دهد، تعداد لایک ها و کامنت های 1 تصویر را در نظر می گیرد.

۴- به اشتراک گذاری (share) مستقیم

اگر پست هایی را برای دوست خود ارسال می کنید، به این معنی هست که واقعاً آن پست ها را دوست دارید، پس اینستاگرام موارد بیشتری را در آینده به شما نشان خواهد داد.

۵- جستجو های پروفایل

اگر پروفایل کسی را جستجو کنید، این سر نخی برای اینستاگرام هست که می خواهید پست های این شخص را ببینید.

فیدهای اینستاگرام

چگونه می توانید در فیدهای اینستاگرام مخاطبان خود پست های خود را در بالاترین جا به آنها نشان دهید؟

ما چگونگی کار کردن الگوریتم اینستاگرام و اینکه چه فاکتورهایی را در نظر می گیرد تا تصمیم بگیرد که کدام پست ها را به شما نشان دهد را پوشش داده ایم.

در نهایت، بیایید این اطلاعات را داشته باشیم و کشف کنیم که چطور می توانیم از آنها استفاده کنیم تا پست های شما در بالاترین نقطه فید اینستاگرام مخاطب باشد.

حتما بخوانید: ۱۲ روش افزایش فالوور اینستاگرام

نمایش بیشتر پست های اینستاگرام

۴ راهکار برای دریافت نمایش بیشتر پست ها در اینستاگرام:

۱- وقتی که مخاطبان خود را در اینستاگرام می شناسید تصاویر خود را پست کنید ( سعی کنید از Squarelovin استفاده کنید تا کشف کنید که چه موقع مخاطبان شما بیشتر فعال می باشند).

۲- اگر 1 حساب کاربری در اینستاگرام دارید، صفحه Instagram Insights خود را بررسی کنید تا ببینید کدام 1 از پست های شما محبوب تر می باشند.

این 1 شاخص خوب هست که کدام 1 از پست ها را باید تکرار کنید، و حتی در چه زمان هایی بیشترین تعاملات را جذب می کنید.

۳- ایجاد پست های “انسانی” برای مخاطبان لذت بخش و ارزشمند خواهد بود.

به جای ایجاد آگهی برای کسب و کار خود، اینکه چه مخاطبانی با این پست ها ارتباط برقرار می کنند را در نظر بگیرید.

۴- استوری های اینستاگرام را درست کنید.

اینستاگرام این تعاملات را بسیار در نظر می گیرد( برای مثال، اگر شخصی به استوری شما پاسخ دهد، کامنت بگذارد یا آن را به اشتراک بگذارد، یا رأی دهد، کسب و کار شما در دفعات بعدی در قسمت بالای فید نشان داده می شوند).

خلاصه اینستاگراماینستاگرام

ما خلاصه ای کامل از چگونگی کار الگوریتم اینستاگرام که شامل مهم ترین فاکتورهایی که اینستاگرام در نظر می گیرد و چگونگی داشتن این اطلاعات و استفاده از این موارد برای تبلیغ برند شما به صورتی که قوی تر و بهتر و جذاب تر باشد، را برای شما بیان کردیم.

الگوریتم اینستاگرام نمی تواند به شما اطمینان دهد که به طور مداوم خوشحال باشید.

برای درگیر نگه داشتن شما، الگوریتم شروع می کند به مطرح کردن فاکتورهای حساب شما که کدام حساب ها را دوست دارید، با کدام پست ها بیشتر ارتباط برقرار می کنید، و کدام پست ها بیشترین کامنت و لایک دوستان شما را جذب می کند.

برای کمک به درک اینکه الگوریتم فعلی اینستاگرام برای نمایش پست های شما در بالای feed  چگونه آنها را انتخاب می کند، بیایید فاکتورهای خاصی که در این مقاله ذکر شد را برای 1 حساب در نظر بگیرید.

امیدوارم این اطلاعات به شما کند که پست های اینستاگرام را با کیفیت بالاتر ارائه دهید تا بازدید و فالوورهای زیادی داشته باشد.

برای یادگیری بیشتر حتما مطالب آموزشی اینستاگرام ما را بخوانید.

۱ ۲ ۳ ۴ ۵ میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۷ رای
google rating | reviews
Google rating: 4.6
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121378 »
« ویراستار: احسان جهان آرا »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 9632 3 سال پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://behtarinideh.com/how-does-instagram-algorithm-work/