بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟ ...



تعریف بازاریابی موتورهای جستجو SEM

بازاریابی موتورهای جستجو در واقع بازاریابی یا تبلیغات وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو مثل Google ،Yahoo، Bing یا MSN هست.

SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing به معنی بازاریابی موتورهای جستجو یکی از زیرمجموعه‌های سئو و بازاریابی اینترنتی می باشد این نوع بازاریابی باعث افزایش بازدید در نتایج صفحات موتورهای جستجو می گردد.

بازاریابی موتورهای جستجو می تواند به ارائه ترافیک به وب سایت شما کمک کند، که به نوبه خود می تواند به مشتریان جدید منجر گردد و درآمد کسب و کار تان را افزایش دهد.

در مقایسه با سایر ابزارهای بازاریابی و تبلیغات، بازاریابی موتورهای جستجو میتواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

بازاریابی موتورهای جستجوبازاریابی موتورهای جستجوبازاریابی موتورهای جستجو

[box]

مجموعه آموزشی سئو

۱- اصول مقدماتی سئو

۲- موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

۳- بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟ (اینجا هستید)

۴- مهم‌ترین الگوریتم های گوگل کدامند؟

[/box]

واژه بازاریابی موتورهای جستجو اولین بار توسط دنی سالیوان در سال ۲۰۰۱ اختراع شد .

در ادامه به توضیح بیشتر در رابطه با بازاریابی موتورهای جستجو می پردازیم:

بهینه سازی موتور جستجوگر ارگانیک (جستجوگرها) – بهینه سازی موتور جستجو، فرآیند استفاده از تکنیک ها برای به حداکثر رساندن رتبه بندی وب سایت خود در نتایج ارگانیک و یا جستجوی طبیعی هست.

بدین معنی هست که اگر سایت شما مورد علاقه مردم باشد و بازدید کننده داشته باشد، از دید موتور های جستجو نیز اعتبار سایت شما بالا خواهد رفت.هر مقدار که رتبه بندی طبیعی 1 وبسایت در نتایج جستجوی ارگانیک بالاتر باشد، شانس بازدید سایت توسط کاربر بیشتر می گردد.  جستجوی مکانی – اگر کسب و کار دارید توجه به این موضوع ضروری هست ، می توانید در بازاریابی موتورهای جستجو (یعنی گوگل و یاهو) با وارد کردن اطلاعات کسب و کار خود و موقیعت جغرافیایی مردم به هنگام جستجو موقیعت های مکانی نزدیک به محل زندگی خود را به سرعت پیدا می کنند.

جستجوی مکانی تعیین می کنند کسب و کاری که فاصله بیشتری با مکان شما دارد نسبت به کسب و کاری نزدیک‌تر به احتمال بیشتری آنچه را دنبالش هستید داشته باشد، و در نتیجه در نتایج محلی رتبه بالاتری به آن می دهند. پرداخت به ازای کلیک یا PPC  نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان تبلیغات به وب‌سایت، اپلیکیشن گوشی و یا رسانه‌ای دیگر هدایت می‌شوند و تبلیغ دهنده بر اساس تعداد کلیک‌ها و مراجعه به رسانه خود، به نمایش دهنده هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کند.

شما مبلغی را که مایل به پرداخت هر کلیک می باشید پیشنهاد می دهید.

هر چه بیشتر شما پرداخت کنید، آگهی در رتبه بالاتر در نتایج موتور جستجو ظاهر می گردد.

این روش در زمان خود نوآوری در علم تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شد و با گذشت زمان جایگزین روش های سنتی  از جمله تبلیغات بنری (زمان های تعیین شده) و پرداخت به ازای تعداد نمایش شد.

مدل‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تری از پرداخت به ازای کلیک نیز در حال حاضر در حال بهره‌برداری می باشند  برای مثال می‌توان به پرداخت به ازای منجر شدن به خرید اشاره نمود. بازاریابی موتورهای جستجوبازاریابی موتورهای جستجوبازاریابی موتورهای جستجو

در بازاریابی موتورهای جستجو شما به همین صورت می توانید تبلیغات پرداخت برای هر کلیک را به نفع خود در سایت خود استفاده کنید.

برای مثال، شما می توانید با Google AdSense و سایر برنامه های مشابه درآمد کسب کنید.

پرداخت به ازای مطالعه (PFI) علاوه بر موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو و MSN، صفحه های  راهنما متعددی نیز در وب وجود دارد.

این فهرست ممکن هست به طور عادی یا مرتبط با 1 موضوع خاص باشد.

شما می توانید فهرست های رایگان در برخی از لیست های راهنما آنلاین مثل DMOZ دریافت کنید ولی اکثر صفحه های راهنما در حال حاضر برای 1 لیست راهنما هزینه می کنند. Super Pages Verizon یک نمونه از 1 پوشه PFI است.

لیست راهنما فهرست موضوعی مبتنی بر وب در طیف گسترده ای از موضوعات، از هنر، سرگرمی، و جامعه شناسی و فرهنگ، علم، آموزش و سلامت هست.
چرا بازاریابی موتور جستجو اهمیت است؟

شما ممکن هست تصمیم بگیرید موتور جستجوگر را بخشی از استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی کسب وکار خود قرار دهید.

اگر کسب و کارتان 1 وب سایت ندارد و قصد ندارید آن را داشته باشید، قطعا نیازی به بازاریابی موتورهای جستجوگر نخواهید داشت.

در حال حاضر، در محیط کسب و کار امروز، انتظار می رود تقریبا تمام کسب و کار ها 1 وب سایت داشته باشند .

بازاریابی موتورهای جستجو می تواند به ارائه ترافیک به وب سایت شما کمک کند، که به نوبه خود می تواند به مشتریان جدید منجر گردد و درآمد کسب و کار تان را افزایش دهد.

در مقایسه با سایر ابزارهای بازاریابی و تبلیغات، بازاریابی موتورهای جستجو میتواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

برای مثال، اگر شما خودتان آنها را انجام دهید، هیچ هزینه ای برای استفاده از تکنیک های بهینه سازی موتورهای جستجو نمی گردد.

رتبه بندی جستجوی ارگانیک رایگان است، بنابراین اگر شما بتوانید موتورهای جستجو را پیدا کنید ترافیک  و رتبه بندی کسب و کارتان را افزایش می دهد.

برای مثال، پرداخت به ازای کلیک یا PPC  می تواند بسیار ارزان باشد، تا زمانی که شما آن را درست انجام دهید.

شما می توانید محدودیت هایی را چقدر  برای به ازای هر کلیک پرداخت و چقدر در روز پرداخت کنید، که به شما امکان کنترل هزینه ها را می دهد.

روش اندازه گیری اثربخشی SEM

چگونگی کارآیی برنامه بازاریابی موتور جستجوگر خود را اندازه گیری کنید.

بستگی به اهداف شما دارد، اگر قصد دارید تعداد بازدیدکنندگان وب سایت خود را افزایش دهید، تعیین می کنید که آیا SEM شما در مقایسه با آمار ترافیک وب شما قبل و بعد از پیاده سازی بازاریابی موتورهای جستجو تغییر کرده هست یا خیر.تلاش های بازاریابی موتور جستجو ممکن هست زمان زیادی برای افزایش ترافیک و افزایش رتبه بندی لازم داشته باشد.

علاوه بر ترافیک سایت، شما باید تعداد بازدید کنندگان خود را پیگیری کنید.

به عنوان مثال، اگر در نتیجه تلاشهای بازاریابی موتور جستجو کسب و کارتان، ترافیک در هر ماه دو برابر کنید بازدید کننده از ۲۵۰ تا ۵۰۰ افزایش یابد تعداد مشتریان جدید از ۲۵۰ بازدیدکننده سایت شما بیشتر می گردد.  هم اکنون شما دو برابر مشتریان دارید .

یافتن راه هایی برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان به وب سایت ، و سپس پیدا کردن راه هایی برای افزایش تبدیل بازدید کنندگانی که منجر به مشتری جدید می شوند ، و شما باید بدانید دقیقا چقدر طول می کشد تا موفق به جذب مشتری با استفاده از متد بازاریابی موتورهای جستجو  می شوید.

سئو همیشه در حال تغییر است

زمانی که بازاریابی موتورهای جستجو، در اواسط دهه ۹۰ میلادی کار خود را آغاز کرد؛ ایندکس دستی محتوا، متا تگ کلمات کلیدی و Keyword Stuffing (استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در متن) امری رایج محسوب می شد.

در سال ۲۰۰۴، قرار دادن لینک های متعدد به همراه انکرتکست، خرید لینک دیدگاه از وبلاگ ها و ساخت مزارع لینک برای به دست آوردن ترافیک بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت.

در سال ۲۰۱۱، بازاریابی رسانه های اجتماعی و جستجوی عمودی، روش هایی رایج جهت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو محسوب می شد.

موتورهای جستجو در طول سال ها الگوریتم های خود را تغییر دادند و بیشتر تاکتیک هایی که در سال ۲۰۰۴ کار می کرد، امروزه به سئوی سایت آسیب جدی وارد خواهد کرد.

بازاریابی موتورهای جستجوبازاریابی موتورهای جستجوبازاریابی موتورهای جستجو
نتیجه گیری

آینده موتورهای جستجو معین نیست، ولی در دنیای جستجو، تغییر همیشه وجود خواهد داشت.

به همین خاطر، بازاریابی موتورهای جستجو برای افرادی که به دنبال رقابت با سایر سایت ها می باشند 1 اولویت اصلی محسوب می گردد.

برخی از اشخاص ادعا می کنند که سئو برای همیشه از بین رفته هست.

همانطور که مشاهده کردید این بحث صحیح نیست.

وب سایت ها برای بدست آوردن موقعیت مناسب در موتورهای جستجو رقابت می کنند و افرادی که دانش و مهارت کافی در سئو داشته باشند می توانند رتبه وب سایتشان را در نتایج جستجو ارتقا دهند و از مزایایی همچون ترافیک بیشتر و دیده شدن توسط کاربران لذت ببرند.

۱ ۲ ۳ ۴ ۵ میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۲ رای
google rating | reviews
Google rating: 4.3
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121382 »
« ویراستار: امیر صالحی »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 8572 5 سال پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://behtarinideh.com/search-engine-marketing/