صفر تا 100 تحقیقات بازار برای بازاریابی اصولی [2024] ...



آشنایی با صفر تا صد تحقیقات بازار

در سال 2021، درآمد جهانی صنعت تحقیقات بازار از 76.4 میلیارد دلار فراتر رفت که از سال 2008 بیش از دو برابر رشد داشته است.

رشد سالانه درآمد تحقیقات بازار جهانی 0.3 درصد است.

داشتن ایده ای که انتظار دارد قلب و ذهن مصرف کنندگان را در همه جا تسخیر کند عالی است.

شاید به طور تصادفی به خدماتی که توسط شخص دیگری ارائه نشده است، امیدواریم که خدمات یا محصولی که به شدت مورد نیاز است، فرصتی برای شروع یک کسب و کار موفق باشد.

با این حال، قبل از انجام کاری، مشخص کنید که آیا در بازار به محصول یا خدمات نیازی وجود دارد یا خیر.

نیازها و خواسته های مصرف کننده را با انجام تحقیقات بازار و یافتن موفقیت کسب و کار خود مشخص کنید.

تحقیقات بازار که یک گام مهم است، توسط بسیاری از صاحبان مشاغل در توسعه محصول نادیده گرفته شده است.

تنها دلیل برای انجام این کار جلوگیری از هرگونه بازخورد منفی در مورد ایده کسب و کار آنهاست.

کارآفرینان دیگر این فرآیند را نادیده می گیرند زیرا آن را بسیار گران و وقت گیر پیش بینی می کنند.

با این حال، نباید تحقیقات بازار را نادیده بگیرید زیرا این بخش جدایی ناپذیر شروع یک تجارت است.

برای آسان‌تر کردن کار برای همه کارآفرینان، در اینجا فهرستی از فرآیندهای انجام تحقیقات بازار وجود دارد.

تحقیقات بازار چیست؟

تحقیقات بازار فرآیندی است که شامل جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط با یک بازار خاص می‌شود.

هدف اصلی این تحقیقات، درک عمیق‌تر و دقیق‌تری از نیازها، ترجیحات، و رفتارهای مشتریان، همچنین شناخت رقبا و شرایط بازار است.

این فرآیند به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری در زمینه تولید، بازاریابی، و استراتژی کسب و کار بگیرند.

تحقیقات بازاریابی به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و روش‌ها گفته می‌شود که به منظور جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط با بازار، مشتریان، رقبا، و محصولات یا خدمات ارائه شده، انجام می‌شود.

این تحقیقات به کمک اطلاعات قابل اعتماد و تجزیه و تحلیل دقیق، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری در زمینه بازاریابی، فروش، و توسعه محصولات خود بگیرند.

تحقیقات بازاریابی می‌توانند شامل روش‌های مختلفی مانند نظرسنجی، مصاحبه، مشاهده مستقیم، و تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری باشند.

همچنین به گفته سایت investopedia اصطلاح تحقیقات بازار به:

The term market research refers to the process of evaluating the viability of a new service or product through research conducted directly with potential customers.

It allows a company to define its target market and get opinions and other feedback from consumers about their interest in a product or service.

اصطلاح تحقیقات بازار به فرآیند ارزیابی قابلیت دوام یک خدمت یا محصول جدید از طریق تحقیقاتی که مستقیماً با مشتریان بالقوه انجام می شود اشاره دارد.

این به یک شرکت اجازه می دهد تا بازار هدف خود را تعریف کند و نظرات و سایر بازخوردهای مصرف کنندگان را در مورد علاقه آنها به یک محصول یا خدمات دریافت کند.

تحقیقات بازار شامل مراحل مختلفی می‌شود، از جمله:

تعریف اهداف تحقیقاتی: تعیین هدف و محدوده تحقیقات بازار، از جمله تعیین سوالات اصلی که نیاز به پاسخ دارند. جمع‌آوری داده‌ها: استفاده از روش‌های مختلف برای جمع‌آوری اطلاعات، از جمله نظرسنجی‌ها، مصاحبه‌ها، مشاهده، و تجزیه و تحلیل اسناد. تجزیه و تحلیل داده‌ها: ارزیابی و تحلیل دقیق داده‌ها به منظور استخراج الگوها، روندها و اطلاعات معنادار. گزارش‌دهی: ارائه نتایج و گزارش تحلیل‌ها به شکلی که به تصمیم‌گیری‌های کسب و کاری کمک کند.

تحقیقات بازار ابزاری حیاتی برای شرکت‌هاست تا بازار خود را درک کرده و به‌روز با تغییرات جاری در عرصه کسب و کار باشند.

تحقیق بازار

تحقیقات بازار قبل ایجاد وبسایت

قبل از ایجاد وبسایت، انجام تحقیقات بازار بسیار مهم است.

تحقیقات بازار به شما کمک می‌کند تا بازار مورد نظر، مخاطبان مورد توجه، رقبا و فرصت‌ها و تهدیدات موجود را بهتر بشناسید.

با انجام این تحقیقات، می‌توانید بهترین استراتژی‌ها و رویکردها را برای ایجاد وبسایت خود انتخاب کنید و در نتیجه، موفقیت بیشتری در فعالیت‌های آنلاین داشته باشید.

به علاوه، با تحقیقات بازار می‌توانید نیازها و تمایلات مخاطبان را بهتر درک کرده و وبسایتی را طراحی کنید که واقعا به آن‌ها مناسب باشد و به آن‌ها ارزش ارائه دهد.

تحقیقات بازار دیجیتال از طریق تحقیقات کلمات کلیدی یک روش مهم برای درک بهتر نیازها و تمایلات مخاطبان در فضای آنلاین است.

با انجام این نوع تحقیقات، می‌توانید کلمات کلیدی مهم و مرتبط با صنعت، محصول یا خدمات خود را شناسایی کرده و در نتیجه، محتوا و استراتژی بازاریابی خود را بر اساس آنها بهینه‌سازی کنید.

این تحقیقات به شما کمک می‌کنند تا بفهمید که مخاطبان شما در جستجوی چه کلماتی هستند، چگونه به سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند و چه نیازهایی دارند.

اطلاعات به دست آمده از این تحقیقات می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی بازاریابی، محتوا و سئوی وبسایت خود را بهبود بخشید و بهترین عملکردهای دیجیتال را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

نحوه تحقیقات بازار برای وبسایت

قبل از انجام تحقیقات بازار روی وب سایت باید بدانید که تحقیقات کلمات کلیدی فرایندی است که در آن کلمات یا عباراتی که مردم در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، برای جستجوی اطلاعات در اینترنت، بررسی و تحلیل می‌شوند.

این تحقیقات به کسب و کارها کمک می‌کند تا موضوعات مورد جستجوی مخاطبان را درک کرده و بهترین کلمات کلیدی را برای بهبود موقعیت سایت‌ها در نتایج جستجو انتخاب کنند.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب می‌تواند ترافیک سایت را افزایش داده و برند را در بازار تقویت کند.

برای انجام تحقیقات بازار وبسایت از طریق تحقیقات کلمات کلیدی، می‌توانید به روش‌های زیر اقدام کنید:

انتخاب کلمات کلیدی مرتبط: کلمات کلیدی مرتبط با صنعت وب‌سایت خود را شناسایی کنید.

این کلمات باید با محتوا، محصولات یا خدمات شما مرتبط باشند. استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی: از ابزارهایی مانند سئو سیگنال استفاده کنید تا حجم جستجو و رقابت برای هر کلمه کلیدی را بررسی کنید. تحلیل رقبا: کلمات کلیدی مورد استفاده توسط رقبا و وب‌سایت‌های مشابه را بررسی کنید.

این می‌تواند ایده‌های خوبی برای کلمات کلیدی خودتان ارائه دهد. ارزیابی جستجوهای محلی: اگر کسب‌وکار شما محدود به یک منطقه خاص است، مطمئن شوید که کلمات کلیدی مورد استفاده شما برای جستجوهای محلی مناسب هستند. بررسی روند جستجوها: بررسی کنید که چگونه الگوی جستجوی مردم در زمان‌های مختلف، به ویژه در اوقات پر ترافیک، است.

این به شما کمک می‌کند تا زمان و منابع خود را بر روی کلمات کلیدی مهم‌تر تمرکز دهید.

با استفاده از این روش‌ها، می‌توانید کلمات کلیدی موثری را برای بهبود SEO و جذب ترافیک مرتبط با وب‌سایت خود انتخاب کنید.

تحقیقات بازار روی برند

تحقیقات بازار روی برند به انجام مطالعاتی در خصوص شناخت بهتر مخاطبان، رقبا، و جایگاه برند در بازار می‌پردازد.

این تحقیقات شامل مواردی مانند شناخت عواملی که بر انتخاب مخاطبان تأثیر می‌گذارند، تحلیل رقبا و محیط بازار، و تعیین استراتژی‌های مناسب برای بهبود شناخت و تمایز برند است.

اهداف تحقیقات بازار روی برند شامل بهبود شناخت برند، افزایش وفاداری مشتریان، افزایش فروش و سهم بازار، و بهبود جایگاه رقابتی برند در بازار می‌باشد.

روش های تحقیق بازار

در تحقیق بازار اولیه، ما اطلاعات را مستقیماً از منبع یعنی مشتریان بالقوه جمع‌آوری می‌کنیم.

تحقیق ثانویه جمع آوری آمار در مورد موارد مربوط به تجارت یا گزارش ها، مطالعات و سایر داده ها از سازمان هایی مانند سازمان های دولتی، انجمن های تجاری و اتاق بازرگانی محلی است.

تحقیق ثانویه

اکثریت قریب به اتفاق تحقیقاتی که انجام می شود تحقیقات ثانویه است و بهترین راه برای جستجوی آن موارد زیر است:

یک کتابخانه محلی یا اینترنت کتابخانه های مرجع در اختیار عموم یا کتابخانه های دانشگاهی انجمن های صنفی مجلات و خبرنامه های جدید راهنمایی دولت نقشه ها سازمان های اجتماعی

جدای از این، درک عمیقی از آنچه برای هر طرح تجاری ضروری است به همراه نکات مناسب برای سرمایه گذاری برای اطمینان از موفقیت استارتاپ مورد نیاز است.

تحقیقات بازار با هدف درک دلایل چگونگی و چرایی خرید یک محصول خاص توسط مصرف کنندگان انجام می شود.

مواردی مانند رفتار مصرف کننده و فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده را مورد مطالعه قرار می دهد، از جمله اینکه چگونه عوامل فرهنگی، اجتماعی و شخصی بر آن رفتار در هنگام خرید محصول تأثیر می گذارد.

4 سوال مهم برای پرسیدن در تحقیقات بازار

سوالات اساسی که ما سعی می کنیم در حین انجام تحقیقات بازار به آنها پاسخ دهیم عبارتند از:

تحقیقات بازار

مشتریان کسب و کار چه کسانی هستند؟ آنها به طور کلی چه چیزی را ترجیح می دهند؟ چرا آنها یک محصول خاص را به جای ارائه محصول یا خدمات جدید ترجیح می دهند؟ چه چیزی آنها را وادار می کند که محصول ارائه شده را در نظر بگیرند؟

از بیزینس کوچینگ به عنوان یک ابزار قدرتمند برای بهبود عملکرد و رشد کسب و کارهاتون استفاده کنید.

درباره بیزینس کوچینگ

چگونه داده های جمع آوری شده را مقایسه کنیم؟

سعی کنید برای تجزیه و تحلیل مقایسه ای نزدیک ترین مورد را به کسب و کار جستجو کنید و این نکات را در نظر بگیرید:

شرکت هایی با اندازه و بودجه نسبی شرکت‌هایی که همان منطقه جغرافیایی استارت‌آپ پیشنهادی را ارائه می‌دهند، که اگر یک کسب‌وکار مبتنی بر وب باشد، می‌تواند جهانی باشد. با شرکت هایی با ساختار مالکیت مشابه مقایسه کنید.

اگر کسب و کار شما دو شریک دارد، به جای یک هیئت مشاور، به دنبال کسب و کارهایی باشید که توسط چند شریک اداره و مدیریت می شوند. شرکت‌هایی که نسبتاً جدید هستند و اخیراً شروع به فعالیت کرده‌اند، زیرا کسب‌وکارهای قدیمی به دلیل سابقه تجاری و شهرت 25 ساله خود موفق هستند.
چگونه پول خود را برای تحقیقات بازار خرج کنیم؟

این مراحل را دنبال کنید تا بدانید چگونه پول خود را عاقلانه در تحقیقات بازار خرج کنید:

قبل از راه اندازی مشخص کنید که چه چیزی در بازار هدف مورد نیاز است.

هر چه پژوهش متمرکزتر باشد، برای کسب و کار ارزشمندتر خواهد بود. نتایج را با دقت و از نزدیک برای داده های دقیق اولویت بندی کنید.

بدیهی است که نمی‌توانید درباره همه چیز تحقیق کنید، بنابراین روی اطلاعاتی تمرکز کنید که بهترین یا سریع‌ترین نتیجه را برای کسب‌وکار یا استارت‌آپ به ارمغان می‌آورد. برای صرفه جویی در هزینه، جایگزین های تحقیقاتی کم هزینه تر را مرور کنید.

مراکز توسعه کسب و کار کوچک و مدیریت کسب و کار کوچک می توانند به توسعه نظرسنجی های مشتریان به روشی بهتر کمک کنند.

انجمن صنفی تحقیقات ثانویه خوبی خواهد داشت و سعی می کند خلاق و نوآور باشد. برای اطمینان از صحت و جلوگیری از هزینه بیش از حد، هزینه انجام تحقیق را خودتان تخمین بزنید.

به خاطر داشته باشید که در هنگام استفاده از اینترنت، صرف هزینه زیاد ضروری نخواهد بود.

برای چیزی که اصلاً در کسب و کار به آن نیاز ندارید پولی پرداخت نکنید.
معرفی دوره تحقیقات بازار

در دوره تحقیقات بازار، شرکت‌ها و کسب‌وکارها با اصول و روش‌های تجزیه و تحلیل بازار آشنا می‌شوند و به دنبال درک عمیق‌تری از نیازها و تمایلات مشتریان خود هستند.

این دوره‌ها به مدیران و کارشناسان بازاریابی ابزارها و رویکردهای لازم برای جمع‌آوری و تحلیل داده‌های بازار را ارائه می‌دهند تا بتوانند تصمیمات استراتژیکی را با اطمینان بیشتری اتخاذ کنند.

با اتمام این دوره‌ها، شرکت‌ها می‌توانند بهبودهای قابل توجهی در روند تصمیم‌گیری‌های بازاریابی خود مشاهده کنند و بهبود مستمری را در عملکرد و عملیات کسب‌وکار خود تجربه کنند.

1.

دوره تحقیقات بازار حمید صباغی

دوره تحقیقات بازار حمید صباغی

این دوره تحقیقات بازار توسط حمید صباغی، متخصص برجسته‌ی حوزه بازاریابی، طراحی و اجرا شده است.

در این دوره، شما با روش‌ها، ابزارها، و مفاهیم اساسی تحقیقات بازار آشنا می‌شوید و می‌توانید این دانش را به بهترین شکل در کسب و کار خود به کار ببندید.

توسط تدریسگری با تجربه و دانش فراوان، این دوره به شما این امکان را می‌دهد که مهارت‌های لازم برای جمع‌آوری، تحلیل و استفاده از داده‌های بازار را کسب کنید.

بنابراین، اگر می‌خواهید به رقابت در بازار امروزی تسلط پیدا کنید و تصمیمات استراتژیک و هوشمندانه‌تری برای کسب و کار خود بگیرید، این دوره را از دست ندهید.

برای مشاوره رایگان برای شرکت در دوره تحقیقات بازار اینجا کلیک کنید

2.

حرفه پلاس

تحقیقات بازار گام اولیه و جز جدایی ناپذیر فرایند بازاریابی می باشد در حقیقت شروع فعالیت های بازاریابی که شامل تحقیقات راجع به رقبا و مشتریان کسب و کار است در فرایند تحقیقات شکل می گیرد.

در این دوره تمام مباحث مربوط به تحقیقات بازاریابی که هر صاحب کسب و کاری باید آن را بداند، ارائه شده است.

3.

مکتب خونه

در این دوره از ساده­‌ترین مسائل و تعاریف تا پیچیده­‌ترین و به‌روز­ترین مباحث مربوط به تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی مطرح می­‌شود.

به‌این‌ترتیب برای شرکت در این دوره پیش­‌نیاز خاصی وجود ندارد.

شاید بتوان گفت تنها پیش‌­نیاز این دوره علاقه به پیشرفت و آموزش اصولی در زمینه تحقیقات بازار است.

معرفی کتاب تحقیقات بازار

تحقیقات بازار ابزاری قدرتمند در دسترس تجار و کسب‌وکارهاست که به آن‌ها کمک می‌کند تا درک بهتری از نیازها و تمایلات مشتریان خود پیدا کنند.

کتاب‌های تحقیقات بازار این امکان را فراهم می‌کنند که با مبانی و مفاهیم اساسی این حوزه آشنا شوید و به روش‌ها و ابزارهای مختلف تحقیقات بازار آشنا شوید.

این کتاب‌ها با توضیحات جامع و مثال‌های عملی، به خوانندگان کمک می‌کنند تا مهارت‌های لازم برای انجام تحقیقات بازار را بیاموزند و آن‌ها را در بهبود تصمیم‌گیری‌های بازاریابی و استراتژی‌های تجاری خود بهبود بخشند.

1.

کتاب تحقیقات بازاریابی

نوشته فریده حق شناس کاشانی و رویا صدیقی

تحقیقات بازار

درباره کتاب تحقیقات بازاریابی:

در حال حاضر برخی از کسب و کارها با مشکلاتی مانند افزایش رقبا، کاهش فروش و… مواجه هستند.

این کسب و کارها با انجام تحقیقات بازاریابی می‌توانند ریشه مشکلات خود را شناسایی و راه حل‌های موثری برای حل آن‌ها پیدا کنند.

در حالی که در ایران تعداد سازمان‌هایی که تحقیقات بازاریابی را انجام می‌دهند، محدود است، اما کسب و کارها می‌توانند با ایجاد واحد بازاریابی در سازمان خود یا آموزش افراد متخصص در این زمینه، به انجام تحقیقات بازاریابی بپردازند.

2.

کتاب تحقیقات بازاریابی در یک هفته

نوشته پالی برد با ترجمه پرویز درگی، محمدحسن امامی

درباره کتاب تحقیقات بازاریابی در یک هفته

کتاب “تحقیقات بازاریابی در یک هفته” نوشته پالی برد در سال 2003 منتشر شد.

این کتاب به موضوع اهمیت و کاربرد تحقیقات و پژوهش در حوزه بازاریابی پرداخته و به عنوان یک راهنمای مفید برای مدیران و افراد فعال در صنایع مختلف تجاری معرفی شده است.

تحقیقات بازاریابی نه تنها یک فرآیند اختیاری برای شرکت‌ها است، بلکه یک ضرورت است که باعث ارائه اطلاعات ارزشمند و حیاتی برای افراد می‌شود.

این تحقیقات به مدیران امکان می‌دهد تا اطلاعات مربوط به برند و رقبای خود را در بازار بدست آورند و بر اساس آن تصمیمات مهمی را برای آینده محصولات و خدماتشان بگیرند.

انجام تحقیقات بازاریابی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا جامعه هدف خود را بهتر شناسایی کرده و از نگاه و احساس آن‌ها نسبت به برندشان آگاه شوند.

به همین دلیل، این تحقیقات در افزایش فروش، تأثیرگذاری بر مخاطبان و تبلیغات موثر بسیار مؤثر است.

3.

تحقیقات بازاریابی کاربردی

نوشته علی اشرف احمدیان

درباره کتاب بازاریابی کاربردی

اطلاعات در فرآیند کسب‌وکار امروزی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

استفاده صحیح از تحقیقات بازاریابی می‌تواند عدم اطمینان در فرآیند تصمیم‌گیری را کاهش داده و توانایی شرکت‌ها را در شناخت درست فرصت‌ها و تهدیدات بازار را افزایش داده و توان رقابت‌پذیری آن‌ها را افزایش دهد.

تحقیقات بازار به عنوان یک عامل کلیدی موثر بر رفتار صادراتی شرکت‌ها معرفی شده و اهمیت آن در کاهش عدم اطمینان در محیط‌های ناشناخته برجسته است.

کتاب “تحقیقات بازاریابی کاربردی” بر اساس رویکردهای کمی و کیفی پژوهش تدوین شده است و به نیاز دانشجویان رشته‌های بازرگانی و مدیران شرکت‌های کسب و کار پاسخ می‌دهد.

این کتاب با نه فصل، طراحی و تنظیم شده است و تلاش شده است تا به صورت خلاصه، ساده و روان به مخاطبان عزیز ارائه شود.

نتیجه

شما باید مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید و پلتفرم های بازاریابی خود را مشخص کنید.

همچنین، باید از آخرین روندها و به روز رسانی های صنعت خود آگاه باشید.

در نظر گرفتن این نکات، تحقیقات کامل بازار را برای شروع یک کسب و کار موفق تضمین می کند.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات خود را بنویسید.

سوالات متداول
چگونه تحقیقات بازار انجام دهیم؟

به کل صنعت و بازار بالقوه و بالفعل نگاه کنید.

مخاطبان بازار را تحلیل کنید.

در مورد استراتژی ها و تاکتیک های بازاریابی دیجیتال و محصول شرکت های برتر بینشی به دست آورید.

مراحل انجام تحقیقات بازار چیست؟

فرآیند تحقیقات بازاریابی 5 مرحله ای:

مشکللات یا فرصت را تعریف کنید برنامه تحقیقات بازاریابی خود را توسعه دهید داده ها و اطلاعات مربوطه را جمع آوری کنید تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش یافته ها تحقیقات به دست آمده خود را عملی کنید
google rating | reviews
Google rating: 4.5
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121352 »
« ویراستار: امیر صالحی »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 13172 6 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://hamidsabaghi.ir/market-research-2/