واقعیتهای کسب و کار اینترنتی که خیلیها به شما نمیگویند ...
چرا کسب و کار اینترنتی تا این حد برای شما جذاب است؟ واقعا چرا باید وارد دنیای کسب درآمد اینترنتی شوید؟ اگر هیچ تجربه و دانش قبلی در زمینه کسب درآمد از اینترنت ندارید، باید خیلی صادقانه به شما بگویم این کار سادهای نیست!
واقعیتهای کسب و کار اینترنتی چیزهایی نیست که شما فکر میکنید.
بسیاری از افراد گمان میکنند با راهاندازی یک کانال تلگرام یا یک پیج اینستاگرام، یا یک وب سایت، یک کارآفرین اینترنتی خواهند شد.
و از روز بعد یا هفته بعد فقط باید پیامکهای بانکی را ببینید که هر لحظه پول به حسابشان سرازیر میشود.
اما این واقعیت ندارد! و شاید بیشتر شبیه یک رویا باشد …
مجموعه آموزشی کسب و کار اینترنتی
۱- کسب و کار اینترنتی چیست؟
۲- آیا راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون ایده و تخصص ممکن است؟
۳- کسب و کار اینترنتی مناسب چه افرادی است؟
۴- واقعیتهای کسب و کار اینترنتی که خیلیها به شما نمیگویند (اینجا هستید)
۵- پنج توصیه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی
۶- پنج توصیه کلیدی موفقیت کسب و کار اینترنتی
کسب درآمد از اینترنت به عوامل و مهارتهای زیادی نیاز دارد.
که مجموعه این عوامل و مهارتها باعث موفقیت کسب و کار اینترنتی میشود.
البته منظورم از کسب و کار اینترنتی، فقط داشتن یک کسب و کار اینترنتی واقعی، موفق و ماندگار است.
نه فقط داشتن یک کانال تلگرام و یا یک پیج اینستاگرام.
حتی با فالوورهای زیاد.
در این مطلب ایمان قاصدیان هر هفته به تعدادی از سوالات شما پاسخ خواهد داد.
و واقعیتهای کسب و کار اینترنتی که خیلیها به شما نمیگویند.
اگر علاقمند به کارآفرینی اینترنتی و راهاندازی یک کسب و کار اینترنتی پولساز، موفق و ماندگار هستید، حتما این مطلب را بوکمارک کنید.
تا بتوانید این مطالب کاربردی را بصورت کامل دنبال کنید.
اگر میخواهید به پرسش شما هم پاسخ داده شود، در پایین این صفحه سوالات خود را مطرح کنید!
واقعیتهای کسب و کار اینترنتی
که خیلیها به شما نمیگویند
۱- چطور میتوانیم به ایدهای پولساز با سرمایه کم دست پیدا کنیم؟
علاقمندان زیادی در اینترنت در جستجوی راهی برای کسب درآمد از اینترنت هستند.
بسیاری از آنها به دنبال ایدههای کارآفرینی هستند.
یک ایده پولساز با سرمایه کم که بتواند زندگی آنها را متحول کند.
بسیاری از افراد وقتی در اینترنت جستجو میکنند “ایده های پولساز“، “ایده های کارآفرینی“.
“ایده های کار در منزل” و واژههای مرتبط، احتمالا با سایتهای زیادی آشنا خواهند شد.
سایتهایی که در نتایج اول و صفحه اول گوگل هستند.
که سایت بهترین ایده هم در یکی از همان نتایج اول دیده خواهد شد.
حتی در بین این نتایج که شما مشاهده میکنید در صفحات اول گوگل، رقابت بصورت ساعتی است.
یعنی ممکن است ما در یک ساعت در نتیجه اول باشیم و بعد از ظهر در نتیجه دوم.
چرا این نکات را به شما منتقل میکنم؟ به این دلیل که متوجه واقعیتهای کسب و کار اینترنتی شوید.
واقعا کسب رتبههای برتر در گوگل، نیاز به تلاش و پشتکار مستمر دارد.
ممکن است رتبه اول را با تلاش کسب کنید، اما حفظ کردن آن هم نیاز به تخصص و پشتکار دارد.
اصول کسب و کار اینترنتی
نکات، اصول و واقعیتهای زیادی در کسب و کار اینترنتی وجود دارد که خیلیها آن را مخفی نگه میدارند.
و تلاش میکنند با وعدههای جذاب شما را جذب کنند.
این افراد تمام تلاششان این است که به شما بگویند موفقیت در کسب و کار اینترنتی مثل آب خوردن ساده است.
البته راهاندازی کسب و کار اینترنتی نسبتا ساده است.
اما موفقیت، کسب درآمد و ماندگار شدن آن کاری است که نتیجه سختکوشی و پشتکار شما خواهد بود.
و طراحی سیستمهایی که به شما کمک کند تا پیشرفت کنید.
حتما ببینید: دوره آموزش رایگان کسب و کار اینترنتی
واقعیتهای کسب و کار اینترنتی۲- آیا برای کسب و کار اینترنتی فقط به یک ایده پولساز نیاز داریم؟
در پاسخ شما باید بگویم: خیر!
متاسفانه بسیاری از علاقمندان به کارآفرینی اینترنتی، یک دیدگاه اشتباه دارند.
و آنهم این است که فکر میکنند کارآفرینی با یک ایده عجیب و غریب آغاز میشود.
اغلب افراد گمان میکنند که کارآفرینی با یک ایده تکراری ارزش ندارد و باید حتما ایده اول باشد. یک واقعیت دیگر کسب و کار اینترنتی همین است: همه چیز فقط داشتن یک ایده ناب و عجیب و غریب نیست.
سرمایه کسب و کار اینترنتی
خوب بیایید کمی با هم صادق باشیم.
شما چقدر سرمایه دارید؟
اگر سرمایه زیادی دارید، پس به دنبال ایدههای عجیب و غریب باشید.
یک ایده اول و ناب.
ریسک موفقیت آن هم با خودتان.
اما اگر سرمایه کمی دارید، ایده اولی یا محال است یا شکست خوردن در آن حتمی است.
برای کارآفرینی لازم نیست چرخ را دوباره از نو اختراع کنید.
بسیاری از کارآفرینان موفق یک بهبود کوچک در محصولات و خدمات موجود در بازار دادهاند.
و با توجه به شکاف نیاز کنونی مشتریان، یک محصول یا خدمات را توسعه داده و روانه بازار کردهاند.
بسیاری از محصولات و خدمات موجود در کشور ما ممکن است با کمی تغییرات در نحوه خدمات دهی یا پشتیبانی متفاوت، تبدیل به یک محصول کاملا متفاوت و متمایز شوند.
چند لحظه پیش یک نفر از تبریز با من مشاوره ایده داشت.
و از من درخواست یک ایده ناب داشت.
پاسخ من فقط این بود:
هیچ ایده نابی وجود ندارد تا آن را اجرا نکنید و در طول مسیر کارآفرینی آن را توسعه و تغییر دهید.
هیچ کارآفرینی با ایده اول یک کارآفرین موفق نشده است.
چرا فکر میکنید که مشکل شما فقط نداشتن ایده است؟ اگر من به شما یک ایده عالی بدهم، آیا توانایی اجرای آن را دارید؟
و آن فرد پاسخ داد: “خیر!”
لازم نیست ایده اولی باشید
اجازه دهید با چند مثال بیشتر به شما توضیح دهم.
حتما اغلب شما با سرویس اسنپ آشنایی دارید.
یک سرویس حمل و نقل درون شهری که رشد چشمگیری در سالهای اخیر داشته است.
آیا اسنپ اولین ایده سرویس حمل و نقل درون شهری بوده است؟ خیر.
چند سال قبل از اسنپ، سرویس دیگری به نام تاکسی یاب وجود داشته است.
اما هیچ وقت شاید شما حتی اسم آن را نشنیده باشید.
پس این دلیل نمیشود که همیشه ایده اولی بودن، دلیل موفقیت استارتآپ شما شود.
اسنپ در واقع تمام نقاط ضعف موجود در بازار را شناسایی کرد و با توجه به نمونه موفق و جهانی این سرویس، یعنی اوبر Uber سرویس خود را وارد بازار تهران و سپس مراکز استان کرد.
پس از اسنپ، سرویسهای دیگری مثل تپسی، دینگ، الو پیک و … هم وارد بازار رقابت شدند.
و هر کدام سهمی از بازار را کسب کردهاند.
یک مثال دیگر.
آیا دیجی کالا اولین فروشگاه اینترنتی ایران بوده است؟ خیر.
دیجی کالا به نظر من دیجی کالا به کمک دو استراتژی بازار ایران را به دست گرفت.
استراتژی اول، توضیحات کامل کالاهای دیجیتالی و استراتژی دوم ضمانت بازگشت یک هفتهای کالا.
یک مثال دیگر.
تخفیفان و نت برگ.
نت برگ بعد از تخفیفان راهاندازی شد و شاید بتوان گفت بسیار موفقتر از تخفیفان است.
و بعد از این دو سایت، سایتهای زیادی دیگری هم در این زمینه فعالیت دارند.
با این مثالها میتوانیم به این نتیجه برسیم که برای موفقیت در راهاندازی استارتآپ پولساز، لازم نیست ایده اولی باشیم.
با نگاهی دقیق به تمام محصولات و خدمات موجود در بازار میتوانید فرصتهای کارآفرینی را شکار کنید.
ویدیوی مرتبط » چگونه شکارچی فرصتهای کارآفرینی شویم؟
۳- چطور ایده خود را تبدیل به یک ایدهی پولساز کنیم؟
ببنید ایده شما چه مشکلی را میتواند حل کند.
ببینید ایده شما مناسب چه قشری از جامعه است.
این قشر را دقیقتر مشخص کنید.
از لحاظ جنیست و سنی هم بررسی کنید.
یا از لحاظ میزان تحصیلات.
این بررسیها به شما برای انتخاب یک بازار هدف دقیقتر کمک میکند.
یکی از واقعیتهای کسب و کار اینترنتی این است که هر چقدر شما بازار هدف دقیقتری انتخاب کنید، شانس موفقیت ایده شما بیشتر است.
ویدیوی مرتبط: کارآفرینی اینترنتی را از امروز شروع کنید
حالا که بازار هدفتان مشخص شده باید بررسی کنید که بازار هدف شما دقیقا به چه موضوعاتی علاقه بیشتری دارند.
چه موضوعاتی برای آنها دارای اهمیت بیشتری است.
و از چه چیزهایی متنفر هستند.
با این دید میتوانید ایده خود را به بلوغ برسانید و با کمی تغییرات، قسمت دقیقی از نیاز بازار هدف خود را، کاملا برطرف کنید.
یکی دیگر از واقعیتهای کسب و کار اینترنتی که خیلیها نمیدانند این است.
هر چقدر جزییات بیشتری از بازار هدفتان بدانید، محصول یا خدمات شما بیشتر نیاز آنها را پوشش خواهد داد.
۴- چطور ایدهی خود را به کسب و کار اینترنتی تبدیل کنیم؟
تا اینجا مشخص کردید که ایده شما دقیقا برای چه افرادی است؟ و این ایده شما چگونه مشکلات آنها را حل میکند.
شما در این گام باید سادهترین نسخه محصول یا خدمت خود را در کمترین زمان ممکن تولید کنید.
به این نسخه ساده محصول و خدمت شما، MVP گفته میشود.
MVP چیست؟
در واقع MVP یک نسخه کامل از محصول و خدمات شماست که فقط ویژگیهای جانبی را ندارد.
برخی از کارآفرینان یا حتی اساتید کارآفرینی، اشتباها MVP را محصول دمو یا نسخه اولیه رایگان معرفی میکنند.
که این تعریف کاملا اشتباه است.
MVP یک محصول یا خدمات شماست که نیاز اصلی مشتریان شما را برطرف میکند.
و مشتری حاضر است برای خرید آن دست به جیب شود.
آیا هنوز در مرحله تبدیل ایده به محصول ماندهاید؟ ایدهآل گرایی را کنار بگذارید و شروع کنید.
همین امروز بررسی کنید که چطور میتوانید ایده ارزیابی شده خود را به MVP تبدیل کنید.
یک MVP که بتوانید در کمترین زمان ممکن به یک مشتری بفروشید.
تمام این مراحل را بصورت کاربردی در یک دوره کاربردی بصورت فایلهای صوتی، آموزش دادهام.
نام این دوره، استارتآپ پولساز در ۱۴ روز است.
در این دوره به شما آموزش دادم که چطور ایدهتان را ارزیابی کنید.
و ایده شما چه ویژگیهایی باید داشته باشد تا تبدیل به یک محصول و خدمت پولساز شود.
روش ساخت و نکات مهم MVP را هم بصورت کامل آموزش دادم.
دوره ۱۴ روزه » استارتآپ پولساز
۵- چطور محصولمان را در اینترنت به مشتریان معرفی کنیم؟
یکی از مهمترین مهارتهای یک کارآفرین باید مهارت بازاریابی باشد.
امروزه محصولات زیادی وجود دارد و فروشندگانی که همگی قصد فروش محصولات خود را دارند.
اما فقط ۲۰ درصد از این فروشندگان موفق میشوند ۸۰ درصد فروش را از آن خود کنند.
و فقط ۲۰ درصد از فروش برای ۸۰ درصد از فروشندگان ضعیفتر باقی میماند.
سوال مهم این است: آیا فروشندگان موفق و پولساز محصول با کیفیتی دارند؟ که ۸۰ درصد فروش این محصول را با وجود رقبای زیاد در بازار، از آن خود میکنند؟
پاسخ: خیر! این افراد فقط مهارت بیشتری در بازاریابی و فروش دارند.
بازاریابی اینترنتی
بازاریابی یک علم است.
یک مهارت که باید کسب کنید.
و بدون داشتن این مهارت، حتی با داشتن محصول عالی، شکست خواهید خورد.
مشتریان باید محصولات شما را ببینید.
برای ماندگاری در کسب و کار، شما نیاز دارید محصول خودتان را در معرض دید آنها قرار دهید.
و با مهارت بازاریابی کاری کنید، که مشتریان شما به محصول/خدمت شما، احساس نیاز کنند.
یکی دیگر از واقعیتهای کسب و کار اینترنتی که خیلیها نمیدانند این است.
ایجاد احساس نیاز در مشتری. ایجاد این احساس نیاز در مشتری، مهارت بازاریابی شما خواهد بود.
شما نیاز به فعالیتهایی در شبکه اینترنت دارید.
داشتن وب سایت و فعالیت در شبکههای اجتماعی.
مهارت بازاریابی ایمیلی.
مشتریان شما از طریق جستجوی گوگل به دنبال نیازهای خود میگردند.
آیا این مهارت را دارید که محصول/خدمات خود را به نتایج اول گوگل برسانید؟ اگر پاسخ شما منفی است باید این مهارتها را کسب کنید.
هرچقدر افراد بیشتری با محصولات/خدمات شما آشنا شوند، فروش شما بیشتر خواهد شد.
فروش بیشتر = سودآوری بیشتر و سودآوری بیشتر = ماندگاری و توسعه کسب و کار شما.
اگر در این مهارت ضعیف هستید، حتما آن را ارتقا دهید.
ما در دوره آنلاین کسب و کار اینترنتی علاوه بر راه اندازی کسب و کار اینترنتی، به شما آموزش میدهیم که مهارت بازاریابی اینترنتی را بخوبی کسب کنید.
دوره آنلاین » کسب و کار اینترنتی پولساز
اصول تبلیغنویسی پیشرفته، رساندن سایت شما به نتایج اول گوگل و بازاریابی ایمیلی همه مهارتهایی است که شما در دوره آنلاین کسب و کار اینترنتی پولساز یاد میگیرید.
و به صورت عملی پیادهسازی میکنید.
۶- چطور رقبا را به راحتی شکست دهیم؟
شما برای شکست رقبا، استراتژی داشته باشید.
آیا میدانستید استراتژی کسب و کار، از جنگ گرفته شده است؟ در گذشته فقط سپاهی در جنگ، پیروز میدان بود که استراتژی طراحی کرده بود.
با استراتژی حمله، در بسیاری از موافق یک سپاه کوچکتر بر سپاه بزرگتر پیروز میدان میشد.
با این استدلال، شما هم باید بدانید در کسبوکار بدون داشتن استراتژی شکست خواهید خورد.
باید مهارتهای کسب و کاری خود را ارتقا دهید.
و این را بدانید همه چیز داشتن یک ایده و محصول عالی نیست!
همه چیز فقط داشتن یک ایده عالی و محصول و خدمات عالی نیست! برای موفقیت در کسب و کار، شما نیاز به مهارت بازاریابی و طراحی استراتژی در کسب و کار دارید.
یکی دیگر از واقعیتهای کسب و کار اینترنتی که خیلیها نمیدانند همین نداشتن استراتژی است.بدون داشتن استراتژی همیشه به کوتاهمدت و مسایل کم اهمیتتر دقت میکنید.
اگر در کسب و کارتان استراتژی نداشته باشید، تا همیشه باید با روشهایی مثل تخفیف دادن و کاهش قیمت، در حال رقابت با رقبای خود باشید.
و رقبای شما با مهارت بازاریابی و فروش و داشتن استراتژی محصول مشابه شما را با قیمت بیشتر و راحتتر به مشتریان شما میفروشند.
مطلب مکمل » چطور با خلق استراتژی، رقبا را شکست دهیم؟
۷- مهارتهایی پولساز کسب و کار اینترنتی
مهارت کسب و کار در عصر دیجیتال امروزه بیشک مهارتهای پولساز در دنیای اینترنت خواهد بود.
مهارتهای پولساز کسب و کار اینترنتی مثل بازاریابی اینترنتی، طراحی سایت و بازاریابی شبکههای اجتماعی و …هستند.
باوجود کرونا و مشکلات اقتصادی که فروشندگان برای اجاره مغازه و مالیات و هزینههایی که دارند، بهصرفهترین روش برای کسب درآمد، کار اینترنتی است.
عوامل زیادی در موفقیت کسب درآمد اینترنتی نقش دارند.
در دنیای امروز یا باید ژن خوب باشید یا بابای پولدار یا مهارت.
پس اگر نه ژن خوب داری و نه بابای پولدار با یادگیری مهارتهای این مقاله میتوانید کسب درآمد بالا و قابل قبولی را از طریق کسب و کار اینترنتی در منزل داشته باشید؛ و کسب و کارهای کوچک پرسود راهاندازی کنید.
حتما بخوانید: ۱۸ مهارت پولساز کسب و کار اینترنتی
سوالاتی که در روزهای آینده پاسخ خواهم داد:
۸- آیا برای پولسازی بیشتر نیاز به توسعه کسب و کار و تیمسازی دارم؟
۹- روشهای بازاریابی اینترنتی برای فروش بیشتر چیست؟
۱۰- چطور MVP را دائما توسعه دهیم؟
۱۱- چگونه کاری کنیم که مشتریان همیشه از ما خرید کنند؟
و …
اگر میخواهید به سوالات شما هم پاسخ داده شود، در پایین همین صفحه سوالات خود را مطرح کنید!
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۷ رای
Google rating: 4.6
کد خبر: « 121376 »
« ویراستار: سیده زهرا امیر ابراهیمی »